dziady Zbigniew Majchrowski. „[Tu rękopis się urywa]” Teatr Polski we Wrocławiu: Dziady, reż. Michał Zadara
>>> Joanna Targoń. Po premierze
Tadeusz Kornaś. Świerki, maki i posąg Komandora Teatr Narodowy w Warszawie: Dziady, reż. Eimuntas Nekrošius
frljić Boris Buden. Performer po teatrze
Balkan Macht Frei. Trzy rozmowy z Oliverem Frljiciem
Nenad Jelesijević. Kompleksowy tragizm zwodniczej wielokulturowości Kompleks Ristić, reż. Oliver Frljić
Petra Hallmayer. Przynieś mi głowę Franka Castorfa! Residenztheater w Monachium: Balkan macht frei, reż. Oliver Frljić
sarajewo Joanna Zielińska. Sztuka przeciw kulom. Działalność kulturalna i teatralna w Sarajewie podczas wojny w Bośni i Hercegowinie (1992-1995)
Teatr wojenny w czasie pokoju. Z Nihadem Kreševljakovićem rozmawia Joanna Zielińska
piłka nożna w prl Jakub Papuczys. Mistrzostwa świata w piłce nożnej w RFN w 1974 roku a polska „nowoczesność” dekady Gierka
teatr polityczny kantora Katarzyna Osińska. Kantor – Tatlin – Meyerhold. Konstruktywizm w pierwszej i drugiej awangardzie
Katarzyna Fazan. Kantor redivivus: sztuka jako pole walki
Karolina Czerska. Tadeusz Kantor: w stronę „teatru niewidzialnego”
Zuzanna Berendt. Nowojorskie historie Kantora Teatr Polski w Bydgoszczy: Kantor Downtown, realizacja: Jolanta Janiczak, Joanna Krakowska, Magda Mosiewicz, Wiktor Rubin
Marta Kufel. Demokracja zapomnianego imienia Muzeum Historii Fotografii im. Walerego Rzewuskiego w Krakowie: Niemożliwość obecności, koncepcja: Monika Kozień, Marta Miskowiec
repertuar Olga Katafiasz. Gdzie jest Cezar Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie: Juliusz Cezar, reż. Barbara Wysocka
Katarzyna Waligóra. Siedem tysięcy nut Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu: Schubert. Romantyczna kompozycja na dwunastu wykonawców i kwartet smyczkowy, reż. Magda Szpecht
Maksymilian Wroniszewski. Na gruzach sensu Teatr Wybrzeże w Gdańsku: Fahrenheit 451, reż. Marcin Liber
Paweł Schreiber. Gra w granice Teatr Polski im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy: Granice, reż. Bartek Frąckowiak
Beata Kustra. Sen o Kalifornii Teatr Polski im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy: Grona gniewu, reż. Paweł Wodziński
>>> Piotr Olkusz. Fora ze dwora Teatr Studyjny Szkoły Filmowej w Łodzi: Iwona, księżniczka Burgunda, reż. Anna Augustynowicz
Dawid Dudko. Przypadek Daniela B. Teatr Studio w Warszawie: Wyznawca, reż. Natalia Korczakowska
Piotr Dobrowolski. Matki spalonej ziemi Teatr Polski w Poznaniu: Trojanki, reż. Kamila Michalak
Patryk Czaplicki. Co diabli nadali Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie: Każdy dostanie to, w co wierzy, reż. Wiktor Rubin
Katarzyna Niedurny. Taka sobie wycieczka TR Warszawa: Jezioro, reż. Yana Ross
van hove Tomasz Fryzeł. Szekspirowskie gry o tron Toneelgroep Amsterdam: Kings of War,reż. Ivo van Hove
>>> Marcin Bogucki. Łaskawość Tytusa a kryzys demokracji Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Łaskawość Tytusa, reż. Ivo van Hove
zagranica >>> Mateusz Chaberski. De(kon)strukcja wirtualnej gwiazdy Festiwal transmediale w Berlinie: Still Be Here
Katarzyna Tórz. Rzeczywistości nieustalone American Realness w Nowym Jorku
Thomas Irmer. Łatwa demistyfikacja budzącej grozę książki Rimini Protokoll: Adolf Hitler: Mein Kampf, Tom 1&2, reż. Helgard Haug, Daniel Wetzel
Friederike Felbeck. Inna odwaga Staatstheater Braunschweig, M(Other) Courage, inscenizacja: Marta Górnicka
opera Stanisław Godlewski. Rysa na ornamencie Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu: Jenůfa, reż. Alvis Hermanis
Natalia Jakubowa. Nasza Lady Makbet z „Seksu w wielkim mieście” Opéra de Lyon w koprodukcji z English National Opera: Lady Makbet mceńskiego powiatu, reż. Dmitrij Czerniakow
teatr w książkach Odrywanie się od teatru. Z Magdą Hueckel rozmawia Katarzyna Niedurny Magda Hueckel, Hueckel/Teatr, red. Agata Adamiecka-Sitek, Warszawa 2015
Joanna Wojnicka. Meyerhold – aktor, ja – inżynier Eisenstein o Meyerholdzie, wybór, oprac. i przyp. Władimir Zabrodin, Warszawa 2015
>>> Agnieszka Dauksza. Nie wszystko złoto, co się świeci. O nadużywaniu słów na „a” Leksykon archiwum afektywnego, kuratorzy Giulia Palladini, Marco Pustianaz, red. Katarzyna Tórz, Gdańsk-Warszawa 2015 |
p i k s e l
|