dramaturgia w tańcu

Karolina Wycisk. Dramaturgia jak duch? Kilka uwag o dramaturgu i słowach w tańcu    

 

>>>Jesteś tą relacją. Z Anką Herbut rozmawia Karolina Wycisk    

 

nowe sceny tańca

Magdalena Zamorska. Dynamika współpracy. Kolektywy, centra i platformy w obrębie polskiej niezależnej sceny tańca    

 

Michał Kurkowski. O działaniu – wychodząc od działania    

 

>>> Justyna Stasiowska. Everybody (Backstreet’s back)    

Komuna// Warszawa: PIXO. Rozbijać. Detonować. Wysadzać. Burzyć, choreogr. Marta Ziółek

 

artyści w pracy

Dorota Androsz. Analiza pracy aktora i performera z punktu widzenia praktyka    

 

W teatrze szukam skrajności. Z Dorotą Androsz rozmawia Monika Kwaśniewska    

 

znikanie historii

Dorota Sajewska. Nekroperformans. Teoria jako resztka    

 

Konrad Wojnowski. Granie w przypominanie – symrealizm i znikanie historii    

 

Katarzyna Waligóra. „Czy pani jest bardzo głupia, czy bardzo inteligentna?”. Joanna Szczepkowska i żenujący performans odwołania komunizmu    

 

futuryści i faszyzm

Przemysław Strożek. Futbol – futuryzm – faszyzm. Piłka nożna i nacjonalistyczny modernizm we włoskiej kulturze pierwszej połowy XX wieku    

 

repertuar

>>> Michał Kuziak. Sen srebrny Zadary    

STUDIO teatrgaleria w Warszawie i Centrala: Sen srebrny Salomei, reż. Michał Zadara

 

>>> Aneta Głowacka. Na granicy    

Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach: Pod presją, reż. Maja Kleczewska

 

Olga Katafiasz. Historia i inne determinanty    

Teatr Narodowy w Warszawie: Śmierć Dantona, reż. Barbara Wysocka

 

Jakub Papuczys. Co z tym Jankiem?    

Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu: Sienkiewicz Superstar (czyli zupełnie spóźniona anegdota biograficzna na chwalebną okazję stulecia odzyskania niepodległości), reż. Aneta Groszyńska

 

Zuzanna Berendt. Niemiejsce w nieczasie czyli Polska i transformacja    

Teatr Polski w Poznaniu: Odys, reż. Ewelina Marciniak

 

Agata Chałupnik. Wszystko na sprzedaż?    

Teatr Powszechny w Warszawie: Neron, reż. Wiktor Rubin

 

Dorota Sosnowska. „Za sto lat ci, którzy żyją teraz, nie będą już żyć”    

Nowy Teatr w Warszawie: 2118. Karasińska, reż. Anna Karasińska

 

Dominika Bremer. To nie takie proste, nazwać strach    

TR Warszawa: Strach, reż. Małgorzata Wdowik

 

Ada Ruszkiewicz. Kłopoty z konwencją    

Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie: Trzy siostry, reż. Jędrzej Piaskowski

 

opera

>>>Agnieszka Marszałek. Sen nocy poślubnej, czyli casus Melizandy    

Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie w koprodukcji z Festival d’Aix­‍-en­‍-Provence: Peleas i Melizanda, reż. Katie Mitchell

 

zagranica

Justyna Stasiowska. Materialność najniższej rangi    

Tanztage w Berlinie

 

Natalia Jakubowa. Kobiecość normatywna i nienormatywna w spektaklach Martina Kušeja    

Burgtheater w Wiedniu, Hedda Gabler, Czarownice z Salem, reż. Martin Kušej

 

Joanna Zielińska. Tonący statek, czyli rzecz o Bośni i Hercegowinie    

Sarajevski ratni teatar SARTR, Jedvanosimsoboakalomistobo, reż. Aleš Kurt

 

festiwale

Utrzymać kontakt. Z Grace Ellen Barkey, Janem Lauwersem i Maartenem Seghersem rozmawiają Dorota Semenowicz i Kasia Tórz    

 

Karolina Wycisk. Moje ciało polityczne    

IX MAAT FESTIVAL w Lublinie

 

Katarzyna Lemańska. Moja wewnętrzna krytyczka    

39. Przegląd Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, Nurt Off

 

teatr w książkach

Anna R. Burzyńska. Patrząc inaczej    

Ewa Partyga, Ibsenowskie konstelacje. Ćwiczenia w patrzeniu i czytani