dramaturgia w tańcu Karolina Wycisk. Dramaturgia jak duch? Kilka uwag o dramaturgu i słowach w tańcu
>>>Jesteś tą relacją. Z Anką Herbut rozmawia Karolina Wycisk
nowe sceny tańca Magdalena Zamorska. Dynamika współpracy. Kolektywy, centra i platformy w obrębie polskiej niezależnej sceny tańca
Michał Kurkowski. O działaniu – wychodząc od działania
>>> Justyna Stasiowska. Everybody (Backstreet’s back) Komuna// Warszawa: PIXO. Rozbijać. Detonować. Wysadzać. Burzyć, choreogr. Marta Ziółek
artyści w pracy Dorota Androsz. Analiza pracy aktora i performera z punktu widzenia praktyka
W teatrze szukam skrajności. Z Dorotą Androsz rozmawia Monika Kwaśniewska
znikanie historii Dorota Sajewska. Nekroperformans. Teoria jako resztka
Konrad Wojnowski. Granie w przypominanie – symrealizm i znikanie historii
Katarzyna Waligóra. „Czy pani jest bardzo głupia, czy bardzo inteligentna?”. Joanna Szczepkowska i żenujący performans odwołania komunizmu
futuryści i faszyzm Przemysław Strożek. Futbol – futuryzm – faszyzm. Piłka nożna i nacjonalistyczny modernizm we włoskiej kulturze pierwszej połowy XX wieku
repertuar >>> Michał Kuziak. Sen srebrny Zadary STUDIO teatrgaleria w Warszawie i Centrala: Sen srebrny Salomei, reż. Michał Zadara
>>> Aneta Głowacka. Na granicy Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach: Pod presją, reż. Maja Kleczewska
Olga Katafiasz. Historia i inne determinanty Teatr Narodowy w Warszawie: Śmierć Dantona, reż. Barbara Wysocka
Jakub Papuczys. Co z tym Jankiem? Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu: Sienkiewicz Superstar (czyli zupełnie spóźniona anegdota biograficzna na chwalebną okazję stulecia odzyskania niepodległości), reż. Aneta Groszyńska
Zuzanna Berendt. Niemiejsce w nieczasie czyli Polska i transformacja Teatr Polski w Poznaniu: Odys, reż. Ewelina Marciniak
Agata Chałupnik. Wszystko na sprzedaż? Teatr Powszechny w Warszawie: Neron, reż. Wiktor Rubin
Dorota Sosnowska. „Za sto lat ci, którzy żyją teraz, nie będą już żyć” Nowy Teatr w Warszawie: 2118. Karasińska, reż. Anna Karasińska
Dominika Bremer. To nie takie proste, nazwać strach TR Warszawa: Strach, reż. Małgorzata Wdowik
Ada Ruszkiewicz. Kłopoty z konwencją Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie: Trzy siostry, reż. Jędrzej Piaskowski
opera >>>Agnieszka Marszałek. Sen nocy poślubnej, czyli casus Melizandy Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie w koprodukcji z Festival d’Aix-en-Provence: Peleas i Melizanda, reż. Katie Mitchell
zagranica Justyna Stasiowska. Materialność najniższej rangi Tanztage w Berlinie
Natalia Jakubowa. Kobiecość normatywna i nienormatywna w spektaklach Martina Kušeja Burgtheater w Wiedniu, Hedda Gabler, Czarownice z Salem, reż. Martin Kušej
Joanna Zielińska. Tonący statek, czyli rzecz o Bośni i Hercegowinie Sarajevski ratni teatar SARTR, Jedvanosimsoboakalomistobo, reż. Aleš Kurt
festiwale Utrzymać kontakt. Z Grace Ellen Barkey, Janem Lauwersem i Maartenem Seghersem rozmawiają Dorota Semenowicz i Kasia Tórz
Karolina Wycisk. Moje ciało polityczne IX MAAT FESTIVAL w Lublinie
Katarzyna Lemańska. Moja wewnętrzna krytyczka 39. Przegląd Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, Nurt Off
teatr w książkach Anna R. Burzyńska. Patrząc inaczej Ewa Partyga, Ibsenowskie konstelacje. Ćwiczenia w patrzeniu i czytani |