teatr a kościół Agata Adamiecka-Sitek. Jak zdjąć klątwę? Oliver Frljić i Polacy
Grzegorz Niziołek. Sacrum jako cenzura
Dorota Sajewska. Archeologia traumy aborcyjnej
Marcin Kościelniak. Przez solidarność. Kościół jako struktura emocjonalna polskiego społeczeństwa lat osiemdziesiątych
öhrn >>> Tomasz Fryzeł. Widma, które nie chcą odejść Nowy Teatr w Warszawie: Sonata widm, reż. Markus Öhrn
Romuald Krężel. Notatki z głowy
Katarzyna Tórz. Miłość w czasach zarazy
postmedia Jakub Kłeczek. „Myśląca maszyna” – Teatr Symultaniczny Szymona Syrkusa i Andrzeja Pronaszki. Ku archeologii performansu cyfrowego w Polsce
Mateusz Chaberski. „Mu” i hybrydyczna sztuka bioartu MU Artspace w Eindhoven: Fluid Matter. Liquid and Life in Motion, kuratorzy: Angelique Spaninks i William Myers
aktorka w pracy Aktorka znaczy artystka. Z Dominiką Biernat rozmawia Monika Kwaśniewska
reżyserki Ojcobójczynie. Z Anną Smolar, Anną Karasińską, Magdą Szpecht, Katarzyną Kalwat i Weroniką Szczawińską rozmawia Piotr Gruszczyński
kot’átkova Magdalena Jiřička-Stojowska. Próba anatomicznego spojrzenia. O twórczości Evy Kot’átkovej
„Dostać się do ciała rzeczy”. Z Evą Kot’átkovą rozmawia Magdalena Jiřička-Stojowska
nekrošius Wolność to wybór. Z Anną Turowiec rozmawia Maryla Zielińska
repertuar Zuzanna Berendt. Tu mieszka strach Nowy Teatr w Warszawie: Zew Cthulhu, reż. Michał Borczuch
>>> Katarzyna Fazan. Głośne „Wesele” Stary Teatr w Krakowie: Wesele, reż. Jan Klata
>>> Ewa Guderian-Czaplińska. Spektakl zupełnie normalny Teatr Powszechny w Warszawie: Chłopi, reż. Krzysztof Garbaczewski
>>> Monika Świerkosz. W mroku zobaczycie prawdę Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu: Noce i dnie, reż. Seb Majewski
Tomasz Kowalski. Przeciw obojętności Teatr Polski w Poznaniu, Teatr Żydowski w Warszawie: Malowany ptak, reż. Maja Kleczewska
Stanisław Godlewski. Widzialne i czytelne Teatr Współczesny w Szczecinie, Feinweinblein. W starym radiu diabeł pali, reż. Katarzyna Szyngiera
Jakub Papuczys. Anatomie buntu Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie: Fuck… Sceny buntu, reż. Marcin Liber
Jan Karow. „Dżihad znaczy: podjąć wysiłek” Teatr Polski im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy: Bóg w dom, reż. Katarzyna Szyngiera
Beata Kustra. gra z kopciuszkiem Stary Teatr w Krakowie: Kopciuszek, reż. Anna Smolar
>>> Karolina Habryło. Patrzeć i nie widzieć, a może nie patrząc zobaczyć STUDIO teatrgaleria w Warszawie: Dziewczynki, reż. Małgorzata Wdowik
Agata Chałupnik. Spotkania z utopią Komuna// Warszawa: Realne utopie (w ramach projektu Przyszłość)
Język polski jako obcy. Z Adamem Ziajskim rozmawia Piotr Dobrowolski Scena Robocza – Centrum Rezydencji Teatralnej w Poznaniu: Nie mów nikomu, reż. Adam Ziajski
opera Natalia Jakubowa. Wędrówki psychoanalityczne – na własną odpowiedzialność Opernhaus w Zurychu: Peleas i Melisanda, reż. Dmitrij Czerniakow; Staatsoper Hamburg: Bez krwi, Zamek Sinobrodego, reż. Dmitrij Czerniakow
Łukasz Grabuś. Opera Cracoviensis, czyli powszednia Festiwal Opera Rara w Krakowie
Natalia Jakubowa. Shakespeare an der Wien Theater an der Wien: Hamlet, reż. Christof Loy; Falstaff, reż. Torsten Fischer; Makbet, reż. Roland Geyer
taniec Katarzyna Lemańska. „Nie ma ja, ja daję temu świadectwo” Polska Platforma Tańca w Bytomiu
festiwale Joanna Braun. Cyrkowe wzloty materii Festiwal Materia Prima w Krakowie
Dominika Bremer. Klasyka jednak konserwatywnie 42. Opolskie Konfrontacje Teatralne Klasyka Polska
teatr w książkach Katarzyna Dudzińska. Od amnezji do amnestii? Monika Muskała, Między „Placem Bohaterów” a „Rechnitz”. Austriackie rozliczenia
>>> Agata Siwiak. Fabryka kreatywności i podmiotowości Bojana Kunst, Artysta w pracy. O pokrewieństwach sztuki i kapitalizmu
Jakub Papuczys. Normalność w czasach kapitalizmu Magda Szcześniak, Normy widzialności. Tożsamość w czasach transformacji |