instytucje i kolektywy Monika Kwaśniewska. Ramy spektaklu XXI Konfrontacje Teatralne w Lublinie
Teatr na walizkach. Rozmowa z Agrupación Señor Serrano
Maryla Zielińska. Mikro reguła Komuna// Warszawa: „Mikro Teatr”
ciemny kontynent Monika Świerkosz. Polityka dobra Stary Teatr w Krakowie: Triumf woli, reż. Monika Strzępka
>>> Marcin Kościelniak. Dobra zmiana w teatrze Strzępki/Demirskiego
>>> Natalia Jakubowa. Wiedeń patrzy na Wschód Burgtheater w Wiedniu: Eiswind/Hidegszelek, reż. Árpád Schilling; Teatr Przesiedleńca w Kijowie: Wo ist Osten? Monolog Nr. 1/?e Cxi??, reż. Georg Genoux
bałkany Przerwany spektakl. Z Tanją Miletić Oručević rozmawia Grzegorz Niziołek
Katarzyna Tórz. Bałagan w mojej głowie 56. MESS International Theatre Festival w Sarajewie oraz 50. Bitef Belgrade International Theatre Festival w Belgradzie
Jakub Papuczys. Odgrzebywania Hamleta Zagrebačko kazalište mladih: Hamlet, reż. Oliver Frljić
teatr robotniczy Dorota Sosnowska. Jak robić teatr robotniczy? Brygada szlifierza Karhana w Teatrze Nowym (1949)
postmedia Magdalena Zamorska. Performans choreograficzny w kulturze postmedialnej
Katarzyna Fazan. aktor między mediami
Justyna Stasiowska. Plądrofonia by Ziółek
wajda Łucja Iwanczewska. „Nie oglądaj filmów Wajdy!”. Historie małe, krytyczne i alternatywne
Marta Kufel. Piłat i inny mesjanizm negatywny
repertuar >>> Beata Guczalska. Courage dla Brechta Teatr Narodowy w Warszawie: Matka Courage i jej dzieci, reż. Michał Zadara
Tomasz Kowalski. Co nam po bece z Dmowskiego? Teatr Polski w Poznaniu: Myśli nowoczesnego Polaka. Roman Dmowski (nieautoryzowana biografia), reż. Grzegorz Laszuk
Jakub Papuczys. Opowieści (nie)stadionowe TR Warszawa: Piłkarze, reż. Małgorzata Wdowik
Zuzanna Berendt. Chcemy tylko wam pokazać, że świetnie śpiewamy Stary Teatr w Krakowie: Głód, reż. Aneta Groszyńska
Mateusz Chaberski. Kosmiczny seans hipnotyczny Stary Teatr w Krakowie: Kosmos, reż. Krzysztof Garbaczewski
Aleksandra Majewska. Gdzieś, czyli nigdzie Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu: Najgorszy człowiek na świecie, reż. Anna Smolar
Katarzyna Waligóra. Bryk z feminizmu Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi: Bang Bang, reż. Dominika Knapik
Beata Kustra. Prawda, fałsz, mistyfikacja Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach: Leni Riefenstahl. Epizody niepamięci, reż. Ewelina Marciniak
olimpiada >>> Maryla Zielińska. Olimpijczycy Olimpiada Teatralna „Świat miejscem prawdy” we Wrocławiu, nurt główny
Stanisław Godlewski. Pole minowe dyskursu Olimpiada Teatralna „Świat miejscem prawdy” we Wrocławiu, nurt „Więcej niż teatr”
Marcin Bogucki. Dziady – projekt do naprawy Olimpiada Teatralna „Świat miejscem prawdy” we Wrocławiu, festiwal „Dziady. Recykling”
Paulina Rudź. Teatr (przez przypadek) Trzeci Olimpiada Teatralna „Świat miejscem prawdy” we Wrocławiu, nurt „Eastern Line”
festiwale >>> Tomasz Fryzeł. Teatr nieufny 9. Międzynarodowy Festiwal Boska Komedia w Krakowie
Katarzyna Waligóra. Spektakl-film/film-spektakl 4. Międzynarodowy Festiwal Klasyki Światowej Nowa Klasyka Europy w Łodzi
Friederike Felbeck. Zacznij gotować, przepis zaraz będzie Impulse Festival w Düsseldorfie
Marta Kacwin-Duman. Europy (pow)ody do radości 25. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Divadelná Nitra
Martin Bernátek. Tropienie imion Idiom Festiwal w Pradze: This is Poland / To Polska właśnie
Beata Kustra. Nowy teatr, czyli…? 3. Festiwal Nowego Teatru – 55. Rzeszowskie Spotkania Teatralne
opera Łukasz Grabuś. W operze, bez oparów 59. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień
teatr w książkach Diana Poskuta-Włodek. Czytanie kulis Dorota Jarząbek-Wasyl, Za kulisami. Narodziny przedstawienia w teatrze polskim XIX wiek, Kraków 2016 |