nasza klasa Maryla Zielińska. Co się dzieje z „naszą klasą”?
Grzegorz Niziołek. Lęk przed afektem
nekroperformans Dorota Sajewska. Nekroperformans
my i oni Bernhard, czyli my i oni. Rozmawiają Monika Muskała, Krystian Lupa i Janusz Margański
stany wyjątkowe Konrad Wojnowski. Zachować traumę – 9/11 Museum w Nowym Jorku
Patrycja Cembrzyńska. Pułapka na myszy. O stanie wyjątkowym
>>> Pola Sobaś-Mikołajczyk. Więcej niż węch Uppsala Stadsteater: Psie serce, reż. Yana Ross
Grzegorz Stępniak. My anaconda don’t albo tak jest, jak się państwu zdaje? Performatywność rasy made in USA
zwrot soniczny Rosemary Klich. Zewnętrze od wewnątrz. Akustyczne przejścia i dźwiękowe ciała w multimedialnych działaniach performatywnych
boska komedia Monika Kwaśniewska. Boska Komedia: między hierarchią a anarchią 8. Międzynarodowy Festiwal Boska Komedia w Krakowie
Wałbrzych >>> Odzyskiwanie talentów. Z Danutą Marosz rozmawia Michał Centkowski
Katarzyna Waligóra. „Na «nie» byli wszyscy” Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu: Zapolska Superstar, czyli jak przegrywać, żeby wygrywać, reż. Aneta Groszyńska
repertuar Dawid Dudko. Człowieku jesteś? TR Warszawa: Możliwość wyspy, reż. Magda Szpecht
Teatr Polski w Poznaniu: Krakowiacy i Górale, reż. Michał Kmiecik
Tomasz Kowalski. „Piosenkę, jaką znam, choć nie jest mądra, nucę wam” Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu: Żołnierz królowej Madagaskaru, reż. Cezary Tomaszewski
>>> Beata Guczalska. Dziesięć portretów z negatywem w tle Stary Teatr w Krakowie: Płatonow, reż. Konstantin Bogomołow
Monika Wąsik. Skrypt z Reymonta Teatr Nowy w Łodzi: Ziemia obiecana, reż. Remigiusz Brzyk
Paweł Schreiber. Chanan, Lea i gimnazjum Teatr Polski w Bydgoszczy: Dybuk, reż. Anna Smolar
Karolina Leszczyńska. Czego pragną ofiary? Fundacja na rzecz Równości i Emancypacji Ster: Gwałt. Głosy, reż. Agnieszka Błońska
Beata Kustra. Życiodajna kropla wody Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi: Książę niezłomny, reż. Paweł Świątek
Aleksandra Haduła. Small talk narodowy Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach: Wesele, reż. Radosław Rychcik
Patryk Czaplicki. Dyplomacjo, pozwól żyć Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi: Komediant, reż. Agnieszka Olsten
Natalia Brajner. Być instrumentem Teatr Polski we Wrocławiu: Śmierć i dziewczyna, reż. Ewelina Marciniak
CDN Théâtre de Lorient, La Colline – Théâtre National: Koniec historii, reż. Christophe Honoré
opera Natalia Jakubowa. „Lulu” albo Załamanie świat(ł)a Bayerische Staatsoper w Monachium: Lulu, reż. Dmitrij Czerniakow
zagranica >>> Katarzyna Osińska. Niewypowiedziane. „Trzy siostry” w Nowosybirsku Państwowy Akademicki Teatr Krasnyj Fakieł w Nowosybirsku: Trzy siostry, reż. Timofiej Kulabin
Marta Kacwin-Duman. Jakie czasy, taki Szekspir? R+J, reż. Saszko Brama
>>> Tomasz Fryzeł. „Wojna się skończyła” Théâtre des Bouffes du Nord: Battlefield, reż. Peter Brook i Marie-Hélène Estienne
Friederike Felbeck. W poszukiwaniu utraconych konfliktów Impulse Theater Festival w Mülheim an der Ruhr
Grzegorz Stępniak. Biali heteroseksualni mężczyźni w pułapce przywilejów Young Jean Lee’s Theatre Company/Kirk Douglas Theatre w Los Angeles: Straight White Men, reż. Young Jean Lee
la taranta Katarzyna Winiarska-Ścisłowicz. Doświadczenie niewysłowione. La taranta Gianfranco Mingozziego jako dokumentacja rytuału tarantyzmu
teatr w książkach Diana Poskuta-Włodek. Teatr Pawlikowskiego – retrospekcja, reinterpretacja Jan Michalik, Tadeusz Pawlikowski. Legenda, człowiek, teatr, Kraków 2015; Tadeusz Pawlikowski i jego teatr, red. Izabela Oleksiak-Wilk, Kraków 2015; Tadeusz Pawlikowski, Recenzje teatralne i kroniki opery, oprac. Jan Michalik, Agnieszka Wanicka, Anna Wypych-Gawrońska, Kraków 2015
Olga Katafiasz. Szekspir po katastrofie W.H. Auden, Wykłady o Shakespearze, Warszawa 2015 |
p i k s e l
|