seks

>>> teatr a seksualność
z Krystianem Lupą, Janem Englertem, Mają Kleczewską i Michałem Borczuchem rozmawia Julia Kluzowicz


Joanna Targoń

dekada seksu


Piotr Kosiewski

figowy liść z gipsu, czyli o powikłanych relacjach sztuki i seksu

Barbican Art Gallery w Londynie: Seduced. Art and Sex from Atiquity to Now


Anna R. Burzyńska
>>>
naga królewna śnieżka


Ewa Szczęsna
nieważne, co widzisz. ważne, czym to jest

 

repertuar

Iga Dzieciuchowicz
preparat z ludzkiej pamięci

Wrocławski Teatr Współczesny: Bertolt Brecht Baal, reż. Anna Augustynowicz


Dorota Jarząbek
>>>
historia dla dzieci, dorosłych i psa

Teatr Narodowy w Warszawie: Isaac Baschevis Singer Opowiadania dla dzieci, reż. Piotr Cieplak


Maria Prussak
teatr na wojnie

Teatr Studio w Warszawie: Bitwa pod Grunwaldem według Tadeusza Borowskiego, reż. Marek Fiedor


Tadeusz Kornaś
po premierze


Olga Katafiasz

odbicie

Teatr Polski we Wrocławiu: William Szekspir Juliusz Cezar, reż. Remigiusz Brzyk


Paweł Schreiber

trzy siostry

Teatr Polski im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy: Torsten Buchsteiner Nordost, reż. Grażyna Kania


Jarosław Wojtowicz
requiem aeternam…

Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie: Odpoczywanie na podstawie twórczości Stanisława Wyspiańskiego,

reż. Paweł Passini


plusy i minusy
Marta Bryś, Iga Dzieciuchowicz, Joanna Jopek, Monika Kwaśniewska


co państwo widzieli ostatnio w teatrze
Janusz Degler, Joanna Drozda, Jerzy Fedorowicz, Joanna Szczepkowska

 

przepisywanie

teksty dla współczesnego teatru. dlaczego przepisujemy klasyków, albo kto zastąpił dramatopisarza?
rozmawiają: Mateusz Borowski, Beata Guczalska, Maja Kleczewska, Günter Henkel, Małgorzata Sugiera,

Feridun Zaimoglu

 

zagranica

Dorota Krzywicka-Kaindel
szekspir scoverowany

Burgtheater w Wiedniu, TR Warszawa: James Goldman Lew w zimie, reż. Grzegorz Jarzyna


po wiedeńskiej premierze


Alicja Binder
prowokator

Sala Lauga – Baiona – Les Translatines: Rodrigo Garcia Arrojad mis cenizas sobre Mickey, reż. Rodrigo Garcia


Anna Herbut

kadry pornografii

La pornographie des âmes, reż. i choreografia: Dave St-Pierre


Tadeusz Kornaś
raz jeszcze

C.I.C.T. / Théâtre des Bouffes du Nord: Fiodor Dostojewski Wielki Inkwizytor, reż. Peter Brook

 

inny teatr

Grzegorz Niziołek
czego nie widać


Dariusz Kosiński

kolumna i szczelina


>>> śmierć pieśni
z Piotrem Borowskim rozmawia Tadeusz Kornaś

 

lorca

Joanna Biernacka
>>> ¡ay! cante jondo ¡ay!

 

taniec

Julia Hoczyk
laboratorium kobiecości

Ward/ward oraz Berchem (Antwerpia), Korzo Productions (Haga): Co(te)lette, choreografia: Ann Van den Broek


Joanna Szymajda
sztuka choreograficznego synkretyzmu sidi larbi cherkaoui

 

przekłady

Steve Wilmer
kobiety w tragedii greckiej dziś: próba ponownej lektury

 

dybuk

Władysław Iwanow
ekstatyczny teatr jewgienija wachtangowa


Katarzyna Osińska
ślady dybuka w teatrze tadeusza kantora

 

teatr telewizji

Dariusz Kosiński
scena pusta i otwarta

Telewizja Polska SA: Stanisław Wyspiański Wyzwolenie, reż. Maciej Prus

 

teatr w książkach

Joanna Jopek
portret wielokrotny w lustrach

Wojciech Owczarski Miejsca wspólne, miejsca własne. Leśmian, Schulz, Kantor;

Sztuka jest przestępstwem. Tadeusz Kantor a Niemcy i Szwajcaria. Wpomnienia.

pod red. Uty Scholemmer; zapis filmowy: Manekiny Tadeusza Kantora; Kantor;

Istnieje tylko to, co się widzi; Wielopole, Wielopole; Gdzie są niegdysiejsze śniegi...;

Próby tylko próby; „Powrót Odysa” Tadeusza Kantora. Notatki z prób, reż. Andrzej Sapija


Dorota Jarząbek

jestem ptakiem w przelocie

Juliusz Osterwa „Antygona”, „Hamlet”, „Tobiasz” dla teatru społecznego


noty o książkach

p i k s e l