artyści w pracy Monika Kwaśniewska. Między wolnością a manipulacją. Sytuacja aktorek i aktorów w „Factory 2”
Krystian Lupa. Komentarz
Zakulisowe współpracowniczki Michała Borczucha. Z Natalią Gorzelańczyk, Magdaleną Kownacką, Marią Lejman-Kasz i Aretą Nastazjak rozmawiają Monika Kwaśniewska i Katarzyna Waligóra
kobiety >>> Ewa Guderian-Czaplińska. HyPaTia. Work in progress
Agata Łuksza. Węszyć jak pies niezwykłość Teatr Poliż: córy warszawskie #100lat
Julia Kowalska. Zemsta słabej
nagie ciało Alicja Müller. Między sceną a obsceną. O krytycznym potencjale nagiego ciała
opera Justyna Wota. Cecilia Bartoli jako performerka
Sabina Macioszek. Opery przyszłości. Ludzie, roboty i systemy komputerowe na scenie
widok zza bliska Tak się nie pokazuje Zagłady? Z Romą Sendyką, Wojciechem Wilczykiem i Magdaleną Zych rozmawia Marta Bryś Muzeum Etnograficzne w Krakowie: Widok zza bliska. Inne obrazy Zagłady
archiwum Tomasz Fryzeł. Sceny sprawy Dreyfusa: Dreyfus na Wyspie Diabelskiej
repertuar Teatr Narodowy w Warszawie: Zemsta nietoperza, reż. Michał Zadara
Ada Ruszkiewicz. O czym mówią martwe dziewczyny? Teatr Zagłębia w Sosnowcu: Dead Girls Wanted, reż. Wiktor Rubin
Agata Kwiatkowska. A Fine or a Bad Bromance? Centrum Rezydencji Teatralnej Scena Robocza w Poznaniu: Bromance, reż. Michał Przybyła, Dominik Więcek
Katarzyna Lemańska. Grotowski – co było, a nie jest, nie pisze się w rejestr? Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu i Wrocławski Teatr Współczesny: Grotowski non-fiction, koncepcja: Katarzyna Kalwat, Zbigniew Libera
Katarzyna Waligóra. Smutek i śnieg Komuna// Warszawa: Teoria smutnego chłopca, reż. Cezary Tomaszewski
Dominika Bremer. „Tylko, dziewczyny, bez żadnej martyrologii proszę” Teatr Powszechny w Warszawie: Kuracjuszki z Interno, reż. Dorota Ogrodzka, Justyna Lipko-Konieczna
>>> Wiktoria Tabak. Zbiorowe gry z zaprzeczeniem Nowy Teatr w Warszawie: Ostatni, reż. Romuald Krężel
Jan Karow. Prawo do życia TR Warszawa: Cząstki kobiety, reż. Kornél Mundruczó
Jakub Kłeczek. Lustra codzienności Teatr im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie: Rzeczy, których nie wyrzuciliśmy, reż. Magda Szpecht
taniec Praktykowanie konkretu. Z Eleonorą Zdebiak rozmawia Karolina Wycisk
>>> Katarzyna Słoboda. Choreografie intymności Nowy Teatr w Warszawie: Języki przyszłości / Future Tongues, reż. Ania Nowak
zagranica W moich spektaklach chodzi o ludzi. Z Christophem Marthalerem rozmawia Thomas Irmer
Jan Niedziela. Pamiętaj o Flandrii Volkstheater w Wiedniu: Don Karlos, reż. Barbara Wysocka
Rzeczywistość wdziera się na scenę. Z Anną Badorą rozmawia Dorota Krzywicka-Kaindel
festiwale Joanna Braun. Teatr formy, czyli ludzie, lalki i ich przestrzenie 5. Międzynarodowy Festiwal Teatru Formy Materia Prima w Krakowie
Radosław Pindor. Krakowski wątek Boskiej Komedii 11. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Boska Komedia w Krakowie
Katarzyna Tórz. Jakość dyskusji. Polemika ze Stanisławem Godlewskim
Stanisław Godlewski. Odpowiedź na polemikę Katarzyny Tórz
teatr w książkach >>> Antonina Grzegorzewska. Gwizd Jerzy Grzegorzewski, Rekonstrukcje. Wybrane adaptacje prozy z lat 1963-2005, Warszawa 2018 |