artyści w pracy

Monika Kwaśniewska. Między wolnością a manipulacją. Sytuacja aktorek i aktorów w „Factory 2”

 

Krystian Lupa. Komentarz

 

Zakulisowe współpracowniczki Michała Borczucha. Z Natalią Gorzelańczyk, Magdaleną Kownacką, Marią Lejman­‍-Kasz i Aretą Nastazjak rozmawiają Monika Kwaśniewska i Katarzyna Waligóra

 

kobiety

>>> Ewa Guderian-Czaplińska. HyPaTia. Work in progress

 

Agata Łuksza. Węszyć jak pies niezwykłość

Teatr Poliż: córy warszawskie #100lat

 

Julia Kowalska. Zemsta słabej

 

nagie ciało

Alicja Müller. Między sceną a obsceną. O krytycznym potencjale nagiego ciała

 

opera

Justyna Wota. Cecilia Bartoli jako performerka

 

Sabina Macioszek. Opery przyszłości. Ludzie, roboty i systemy komputerowe na scenie

 

widok zza bliska

Tak się nie pokazuje Zagłady? Z Romą Sendyką, Wojciechem Wilczykiem i Magdaleną Zych rozmawia Marta Bryś

Muzeum Etnograficzne w Krakowie: Widok zza bliska. Inne obrazy Zagłady

 

archiwum

Tomasz Fryzeł. Sceny sprawy Dreyfusa: Dreyfus na Wyspie Diabelskiej

 

repertuar

>>> Piotr Morawski. Na bogato

Teatr Narodowy w Warszawie: Zemsta nietoperza, reż. Michał Zadara

 

Ada Ruszkiewicz. O czym mówią martwe dziewczyny?

Teatr Zagłębia w Sosnowcu: Dead Girls Wanted, reż. Wiktor Rubin

 

Agata Kwiatkowska. A Fine or a Bad Bromance?

Centrum Rezydencji Teatralnej Scena Robocza w Poznaniu: Bromance, reż. Michał Przybyła, Dominik Więcek

 

Katarzyna Lemańska. Grotowski – co było, a nie jest, nie pisze się w rejestr?

Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu i Wrocławski Teatr Współczesny: Grotowski non­‍-fiction, koncepcja: Katarzyna Kalwat, Zbigniew Libera

 

Katarzyna Waligóra. Smutek i śnieg

Komuna// Warszawa: Teoria smutnego chłopca, reż. Cezary Tomaszewski

 

Dominika Bremer. „Tylko, dziewczyny, bez żadnej martyrologii proszę”

Teatr Powszechny w Warszawie: Kuracjuszki z Interno, reż. Dorota Ogrodzka, Justyna Lipko­‍-Konieczna

 

>>> Wiktoria Tabak. Zbiorowe gry z zaprzeczeniem

Nowy Teatr w Warszawie: Ostatni, reż. Romuald Krężel

 

Jan Karow. Prawo do życia

TR Warszawa: Cząstki kobiety, reż. Kornél Mundruczó

 

Jakub Kłeczek. Lustra codzienności

Teatr im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie: Rzeczy, których nie wyrzuciliśmy, reż. Magda Szpecht

 

taniec

Praktykowanie konkretu. Z Eleonorą Zdebiak rozmawia Karolina Wycisk

 

>>> Katarzyna Słoboda. Choreografie intymności

Nowy Teatr w Warszawie: Języki przyszłości / Future Tongues, reż. Ania Nowak

 

zagranica

W moich spektaklach chodzi o ludzi. Z Christophem Marthalerem rozmawia Thomas Irmer

 

Jan Niedziela. Pamiętaj o Flandrii

Volkstheater w Wiedniu: Don Karlos, reż. Barbara Wysocka

 

Rzeczywistość wdziera się na scenę. Z Anną Badorą rozmawia Dorota Krzywicka­‍-Kaindel

 

festiwale

Joanna Braun. Teatr formy, czyli ludzie, lalki i ich przestrzenie

5. Międzynarodowy Festiwal Teatru Formy Materia Prima w Krakowie

 

Radosław Pindor. Krakowski wątek Boskiej Komedii

11. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Boska Komedia w Krakowie

 

Katarzyna Tórz. Jakość dyskusji. Polemika ze Stanisławem Godlewskim

 

Stanisław Godlewski. Odpowiedź na polemikę Katarzyny Tórz

 

teatr w książkach

>>> Antonina Grzegorzewska. Gwizd

Jerzy Grzegorzewski, Rekonstrukcje. Wybrane adaptacje prozy z lat 1963­‍-2005, Warszawa 2018