polska w budowie >>> Małgorzata Dziewulska. Czego nie widać Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie: Późna polskość. Formy narodowej tożsamości po 1989 roku, kuratorzy: Ewa Gorządek, Stach Szabłowski
Monika Kwaśniewska. „Bycie razem w oddzieleniu”. Inscenizowana partycypacja Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie: Flaga nr 5
>>> Marcin Kościelniak. Wielka ludzka wędrówka
PRL i przedstawienia Zbigniew Majchrowski. „PRL. Przedstawienia”, czyli świat nieprzedstawiony Joanna Krakowska, PRL. Przedstawienia, Warszawa 2016
jarocki polityczny Beata Guczalska. Polityk czy historiozof?
Józef Opalski. Sen o jawnogrzesznicy (notatki)
Małgorzata Dziewulska. Jerzego Jarockiego gra na dwie katedry
sarhan Tworzę totemy. Z François Sarhanem rozmawia Monika Pasiecznik
Łukasz Grabuś. Muzyka jako kompozycja zachowań – prace François Sarhana w świetle narzędzi performatycznych
artysta w pracy Podkładanie minibomby. Z Pawłem Sakowiczem rozmawia Wojciech Klimczyk
Pomiędzy. Z Romualdem Krężelem rozmawia Monika Kwaśniewska
>>> Monika Kwaśniewska. Strategie odmowy Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu: Po linii najmniejszego oporu, reż. Romuald Krężel
Stanisław Godlewski. Teatr z ducha Paula Coelho Centrum Rezydencji Teatralnej SCENA ROBOCZA w Poznaniu: Żegnaj, Olimpio (Ostatnia Inwentaryzacja), Monica Duncan & Romuald Krężel & Emmilou Rößling
repertuar Maryla Zielińska. Manifest wolnego artysty w psutym kraju Nowy Teatr w Warszawie, STUDIO teatrgaleria w Warszawie, Teatr Powszechny w Warszawie, TR Warszawa, Le Quai – Centre Dramatique National w Angers: Proces, reż. Krystian Lupa
>>> Ewa Guderian-Czaplińska. Naród afektywny dwubiegunowy Teatr im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie: Listopad. Romans histeryczny z drugiej połowy XVIII wieku, reż. Tomasz Węgorzewski
Agata Łuksza. „O, nędzarz, kto takiej rozkoszy nie czuje” Komuna// Warszawa: Cezary idzie na wojnę, reż. Cezary Tomaszewski
TR Warszawa: Moja walka, reż. Michał Borczuch
Rzeczywistość cholernie podobna do naszej. Z Tomaszem Śpiewakiem rozmawia Katarzyna Niedurny
Dominika Bremer. Rewolucja nie zaczyna się na górze Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach: Rasputin, reż. Wiktor Rubin
Marta Bryś. Fantazja, która ocala TR Warszawa: Puppenhaus. Kuracja, reż. Jędrzej Piaskowski
Jakub Papuczys. O kibicu, którego nie było Teatr Żydowski im. Estery Rachel i Idy Kamińskich, Kibice, reż. Michał Buszewicz
Beata Kustra. Zabił czy ocalił – sam zdecyduj Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach, Terror, rekonstrukcja procesu: Robert Talarczyk
taniec XVI Międzynarodowy Festiwal Ciało/Umysł w Warszawie
zagranica Anna R. Burzyńska. Przekleństwa decyzyjności Festiwal Impulse w Kolonii
Katarzyna Tórz. Dyspozycje zwierciadła 57. Biennale Sztuki w Wenecji
>>> Piotr Olkusz. Jaskinia artystów Théâtre Nanterre-Amandiers: Noc kretów (Welcome de Caveland), reż. Philippe Quesne
Magdalena Hasiuk. Krople i kamień Odin Teatret: Wielkie miasta pod księżycem, reż. Eugenio Barba
festiwale Joanna Targoń. Dialogu nie będzie? 9. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Dialog – Wrocław
Olga Katafiasz. (Post)traumatyczne obrachunki Teatroteka Fest. Nowe Kadry Teatru w Warszawie
szekspir W sprzecznościach nadzieja. Z Larsem Eidingerem rozmawia Thomas Irmer
Aleksandra Kamińska. Książę i wiedźmy 21. Festiwal Szekspirowski w Gdańsku
teatr w książkach Wanda Świątkowska. Filmowy Szekspir – w echach i odbiciach Lustra i echa. Filmowe adaptacje dzieł Williama Shakespeare’a, red. Olga Katafiasz, Kraków 2017 |