publiczność Richard Schechner. Selektywna nieuwaga. Dramat społeczny a dramat estetyczny
>>> Jan Niedziela. Autoportret z Hermanisem w tle Wiener Festwochen: Naše nasilje i vaše nasilje, reż. Oliver Frljić
Katarzyna Tórz. Czuwanie w noktoramie Forced Entertainment: From the Dark
olimpiada teatralna Teatr jest kreacją środowiska. Z Eugenio Barbą rozmawia Martyna Kasprzak
Tomasz Fryzeł. Peter Brook i niepokoje współczesności
Katarzyna Waligóra. Romeo Castellucci: ciało w działaniu
Katarzyna Woźniak. Pippo Delbono – odwieczny problem z ciałem
Dorota Semenowicz. Jan Fabre i doświadczenie granicy
Katarzyna Osińska. Walerij Fokin: przeszłość teatru dla jego przyszłości
Anna R. Burzyńska. Przeciwprzestrzenie teatru Heinera Goebbelsa
Beata Guczalska. Krystian Lupa – trudne mistrzostwo
Maryla Zielińska. Mój fort. Teatr Eimuntasa Nekrošiusa
Jadwiga Rodowicz. Tadashi Suzuki – „mąż stanu japońskiego teatru”
George Sampatakakis. Teatr Theodorosa Terzopoulosa. Estetyka i ideologia
Maria Shevtsova. Robert Wilson: ścieżka estetyki
szekspir Tomasz Kowalski. Połącz kropki i pokoloruj. Metahistoryczne konteksty zapełniania luk w biografii Szekspira
Olga Katafiasz. Księżniczka Hamlet. O pewnej przygodzie Szekspirowskiego dramatu
Dawid Głownia. Burza w kosmosie. „Zakazana planeta” jako gatunkowa trawestacja Szekspira
Maksymilian Wroniszewski. Szekspir polityczny? 20. Festiwal Szekspirowski w Gdańsku
repertuar TR Warszawa: Robert Robur, reż. Krzysztof Garbaczewski
Monika Kwaśniewska. Ramy schizofrenicznej wspólnoty Teatr Polski w Bydgoszczy: Tu Wersalu nie będzie!, reż. Rabih Mroué
Zuzanna Berendt. Moda na krwawy sport Centrala: Orestes, reż. Michał Zadara
>>> Agata Chałupnik. Kto się boi Henrietty Lacks? Centrum Nauki Kopernik, Nowy Teatr w Warszawie: Henrietta Lacks, reż. Anna Smolar
Katarzyna Fazan. W szczelinach Starego Teatru Stary Teatr w Krakowie: Długi obieg, kuratorka: Justyna Łagowska
Joanna Kocemba. Możliwości współbycia Teatr Chorea w Łodzi: Szczelina, reż. Tomasz Rodowicz
Katarzyna Niedurny. Dziewczynki idą na wojnę Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach: Wojna nie ma w sobie nic z kobiety, reż. Elżbieta Depta
Aleksandra Majewska. owocilpoS, czyli wieś pod Grójcem Teatr Narodowy w Warszawie: Soplicowo – owocilpoS. Suplement, reż. Piotr Cieplak
festiwale Piotr Dobrowolski. Każdy sobie IX Spotkania Teatralne Bliscy Nieznajomi – Wspólnota w Poznaniu
Tomasz Kowalski. Widz. Ćwiczenia z uważności Malta Festival Poznań
Joanna Braun. Cienie, szepty, szmery XXVII Międzynarodowy Festiwal Sztuki Lalkarskiej w Bielsku-Białej
Katarzyna Niedurny. Smutne piosenki o umieraniu XXIII Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt w Toruniu
>>> Karolina Wycisk. Festiwal tańca, czyli o dramaturgii współpracy Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego KRoki w Krakowie
opera Marcin Bogucki. Poulenc à la Sarah Kane Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Głos ludzki, reż. Maja Kleczewska
Marcin Bogucki. Pocztówki z odległych światów Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Salome oraz Tristan i Izolda, reż. Mariusz Treliński
zagranica Moskiewski Teatr Artystyczny im. Antona Czechowa: Makbet, reż. Jan Klata
teatr w książkach >>> Janusz Degler. Witkacy na wojnie Krzysztof Dubiński, Wojna Witkacego, czyli kumboł w galifetach
Anna R. Burzyńska. Kinetyczna nowoczesność Wojciech Klimczyk, Wirus mobilizacji. Taniec a kształtowanie się nowoczesności (1455-1795)
Magdalena Hasiuk. Więcej niż książka 21 myśli o teatrze, red. Justyna Lipko-Konieczna i Ewelina Godlewska-Byliniak
Noty o książkach |
p i k s e l
|