publiczność

Richard Schechner. Selektywna nieuwaga. Dramat społeczny a dramat estetyczny   

 

>>> Jan Niedziela. Autoportret z Hermanisem w tle   

Wiener Festwochen: Naše nasilje i vaše nasilje, reż. Oliver Frljić

 

Katarzyna Tórz. Czuwanie w noktoramie   

Forced Entertainment: From the Dark

 

olimpiada teatralna

Teatr jest kreacją środowiska. Z Eugenio Barbą rozmawia Martyna Kasprzak   

 

Tomasz Fryzeł. Peter Brook i niepokoje współczesności   

 

Katarzyna Waligóra. Romeo Castellucci: ciało w działaniu   

 

Katarzyna Woźniak. Pippo Delbono – odwieczny problem z ciałem   

 

Dorota Semenowicz. Jan Fabre i doświadczenie granicy   

 

Katarzyna Osińska. Walerij Fokin: przeszłość teatru dla jego przyszłości   

 

Anna R. Burzyńska. Przeciwprzestrzenie teatru Heinera Goebbelsa   

 

Beata Guczalska. Krystian Lupa – trudne mistrzostwo   

 

Maryla Zielińska. Mój fort. Teatr Eimuntasa Nekrošiusa    

 

Jadwiga Rodowicz. Tadashi Suzuki – „mąż stanu japońskiego teatru”   

 

George Sampatakakis. Teatr Theodorosa Terzopoulosa. Estetyka i ideologia   

 

Maria Shevtsova. Robert Wilson: ścieżka estetyki   

 

szekspir

Tomasz Kowalski. Połącz kropki i pokoloruj. Metahistoryczne konteksty zapełniania luk w biografii Szekspira   

 

Olga Katafiasz. Księżniczka Hamlet. O pewnej przygodzie Szekspirowskiego dramatu   

 

Dawid Głownia. Burza w kosmosie. „Zakazana planeta” jako gatunkowa trawestacja Szekspira   

 

Maksymilian Wroniszewski. Szekspir polityczny?   

20. Festiwal Szekspirowski w Gdańsku

 

repertuar

>>> Maryla Zielińska. Requiem   

TR Warszawa: Robert Robur, reż. Krzysztof Garbaczewski

 

Monika Kwaśniewska. Ramy schizofrenicznej wspólnoty   

Teatr Polski w Bydgoszczy: Tu Wersalu nie będzie!, reż. Rabih Mroué

 

Zuzanna Berendt. Moda na krwawy sport   

Centrala: Orestes, reż. Michał Zadara

 

>>> Agata Chałupnik. Kto się boi Henrietty Lacks?   

Centrum Nauki Kopernik, Nowy Teatr w Warszawie: Henrietta Lacks, reż. Anna Smolar

 

Katarzyna Fazan. W szczelinach Starego Teatru   

Stary Teatr w Krakowie: Długi obieg, kuratorka: Justyna Łagowska

 

Joanna Kocemba. Możliwości współbycia   

Teatr Chorea w Łodzi: Szczelina, reż. Tomasz Rodowicz

 

Katarzyna Niedurny. Dziewczynki idą na wojnę   

Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach: Wojna nie ma w sobie nic z kobiety, reż. Elżbieta Depta

 

Aleksandra Majewska. owocilpoS, czyli wieś pod Grójcem   

Teatr Narodowy w Warszawie: Soplicowo – owocilpoS. Suplement, reż. Piotr Cieplak

 

festiwale

Piotr Dobrowolski. Każdy sobie   

IX Spotkania Teatralne Bliscy Nieznajomi – Wspólnota w Poznaniu

 

Tomasz Kowalski. Widz. Ćwiczenia z uważności   

Malta Festival Poznań

 

Joanna Braun. Cienie, szepty, szmery   

XXVII Międzynarodowy Festiwal Sztuki Lalkarskiej w Bielsku­‍-Białej

 

Katarzyna Niedurny. Smutne piosenki o umieraniu   

XXIII Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt w Toruniu

 

>>> Karolina Wycisk. Festiwal tańca, czyli o dramaturgii współpracy   

Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego KRoki w Krakowie

 

opera

Marcin Bogucki. Poulenc à la Sarah Kane   

Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Głos ludzki, reż. Maja Kleczewska

 

Marcin Bogucki. Pocztówki z odległych światów   

Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Salome oraz Tristan i Izolda, reż. Mariusz Treliński

 

zagranica

Natalia Jakubowa. MacMChAT.ru   

Moskiewski Teatr Artystyczny im. Antona Czechowa: Makbet, reż. Jan Klata

 

teatr w książkach

>>> Janusz Degler. Witkacy na wojnie    

Krzysztof Dubiński, Wojna Witkacego, czyli kumboł w galifetach

 

Anna R. Burzyńska. Kinetyczna nowoczesność   

Wojciech Klimczyk, Wirus mobilizacji. Taniec a kształtowanie się nowoczesności (1455­‍-1795)

 

Magdalena Hasiuk. Więcej niż książka   

21 myśli o teatrze, red. Justyna Lipko­‍-Konieczna i Ewelina Godlewska­‍-Byliniak

 

Noty o książkach

p i k s e l