forum Od redakcji
>>> Joanna Tokarska-Bakir. Taka piękna katastrofa Dariusz Kosiński, Teatra polskie. Rok katastrofy, Warszawa–Kraków 2013
>>> Zbigniew Majchrowski. Kabaret? Warszawski? Nowy Teatr w Warszawie: Kabaret warszawski,
reż. Krzysztof Warlikowski
Grzegorz Stępniak. Queerując utopię. Mx Justin Vivian Bond jako prorok nienormatywnego raju
nowy materializm Michał Kobiałka. Performans w praktyce: materialność spotkania
ziemilski Katarzyna Lemańska, Karolina Wycisk. Under Control And Out of Control
Nie tworzę w życiu kolekcji metod. Z Wojtkiem Ziemilskim
castorf
Thomas Irmer. Exile on Main Street
Anna R. Burzyńska. Ten świat nie zasługuje na dobry teatr
Jolanta Łada-Zielke. Od Berlina do Bayreuth Richard Wagner Festspiele, Bayreuth: Pierścień Nibelunga, reż. Frank Castorf
widz >>> Od odbiorcy do uczestnika. Rozmawiają: Dorota Androsz, Anna R. Burzyńska, Ewa Guderian-Czaplińska, Marcin Kościelniak, Marek Krajewski, Piotr Kruszczyński
dawicki >>> „Zajmująca zabawa w mieszanie fikcji z rzeczywistością”, czyli kolejny nieudany autoportret. Z Oskarem Dawickim rozmawiają Katarzyna Nowaczyk i Angelika Topolewska Wywiad przeprowadzony w związku z projektem „Bohaterowie, których nie ma” realizowanym w ramach festiwalu Nowa Siła Kuratorska 2013; kuratorki: Angelika Topolewska, Katarzyna Nowaczyk; Organizatorzy: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Centrum Kultury i Sztuki w Koninie, Poznańskie Stowarzyszenie Inicjatyw Teatralnych; Projekt współfinansowany ze środków Urzędu Miasta Poznania i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego
teatr i historia Dorota Sajewska. Performans żołnierza Wielkiej Wojny Tekst powstał w ramach grantu NPRH „Wytwarzanie i analiza źródeł w sztukach wykonawczych”
>>> Maria Kobielska. Poszerzenie pola bitwy Stary Teatr w Krakowie: Bitwa warszawska 1920, reż. Monika Strzępka
Monika Kwaśniewska. Bo jestem dziewczynką, która daje radę Stary Teatr w Krakowie: Wanda, reż. Paweł Passini
repertuar Joanna Jopek. Partycypacje (I): święta czy fabryki? Wielkopolska: Rewolucje
Szymon Adamczak. Nowa Jeżycjada? Teatr Nowy w Poznaniu: Jeżyce Story. Posłuchaj miasta!, reż. Marcin Wierzchowski
Mateusz Chaberski. W pułapce teatralnych języków Stary Teatr w Krakowie: Być jak Steve Jobs. Bohaterowie polskiej transformacji. Ballada o lekkim zabarwieniu heroicznym, reż. Marcin Liber
Łukasz Zatorski. Folwark dziecięcy Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie: Piccolo Coro dell’ Europa, reż. Iga Gańczarczyk
Piotr Dobrowolski. Bohater na miarę Teatr Polski w Poznaniu: Piszczyk, reż. Piotr Ratajczak
opera Teatr Wielki–Opera Narodowa w Warszawie: Projekt „P”: dla głosów i rąk, reż. Michała Zadara; Transcryptum, reż. Wojtek Blecharz
zagranica Katarzyna Waligóra. Pod brzemieniem kiczu Schaubühne am Lehniner Platz: Hyperion. Briefe eines Terroristen, reż. Romeo Castellucci
Anna R. Burzyńska. Nie strzelać do pianisty Berliner Theatertreffen
festiwale Katarzyna Targońska. Grunt to bunt Da!Da!Da! Współczesny teatr//dramat//performans//Rosja w Warszawie
>>> Tomasz Kowalski. Dostrzec chorobę, otworzyć piwnicę #
Katarzyna Lemańska. Oh man, kolejny festiwal Malta Festival w Poznaniu
Julia Hoczyk. Gry z widzialnością
teatr w książkach Jerzy Grotowski, Teksty zebrane, Warszawa 2012
Tadeusz Nyczek. Jak teatr walczył z prl-em (i vice versa) Maria Napiontkowa, Teatr polskiego Października, Warszawa 2012
listy do redakcji |
p i k s e l
|