hamlet >>> Monika Kwaśniewska. …chociaż nie byłeś żołnierzem Schauspielhaus w Bochum: Hamlet, reż. Jan Klata
Dobranoc, książę. Z Janem Klatą rozmawia Piotr Gruszczyński
gob squad Nina Tecklenburg. Zaczarowana rzeczywistość, zapośredniczony kontakt.
Teatr i ryzyko. Z Sarah Thom i Simonem Willem rozmawia Konrad Wojnowski
Thomas Irmer. Czegoś tu brakuje? Volksbühne am Rosa-Luxemburg Platz w Berlinie: Dancing About, reż. Gob Squad
dawicki Dorota Jarecka. Oskar Dawicki – artysta bez zakresu
>>> Zajmująca zabawa w mieszanie fikcji z rzeczywistością. Z Oskarem Dawickim rozmawia Piotr Kosiewski
performatywność negatywna Joanna Jopek. Praktyka porażki. Próby performatywności negatywnej
Judith Halberstam. Słaba teoria
Bojana Kunst. Jak czas może wywłaszczać:
Konrad Wojnowski. Performatywność katastrof: WTC
teatr i historia Marcin Kościelniak. Żenujące performanse przegranych.
Monika Świerkosz. W meandrach genealogii narodowych Stary Teatr w Krakowie: Poczet królów polskich, reż. Krzysztof Garbaczewski
Katarzyna Lemańska. Tylko dla widzów dorosłych Teatr im. S. Żeromskiego w Kielcach: Caryca Katarzyna, reż. Wiktor Rubin
grzegorzewski Moja przestrzeń, moje miejsca, mój teatr
grupo corpo Anna Bajor-Ciciliati. Grupo Corpo – ciało w stanie czystym
Eliane Robert Moraes. Mechanika liryczna ciała
Maria Rita Kehl. Gałganki z chmur
Marco Giannotti. Refleksje nad ciałem i przestrzenią
teatr muzyczny Katarzyna Fazan. Barbara Wysocka – aktorskie odbicie fortepianiu. Studium scenicznego kaprysu Michała Zadary Agencja Artystyczna GAP: Chopin bez fortepianu, reż. Michał Zadara
Agata Łuksza. Chór Broniewskim podszyty Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego w Warszawie: Requiemaszyna, reż. Marta Górnicka
„I Sing the Body Electric”. Z Martą Górnicką rozmawia Justyna Stasiowska
Tomasz Biernacki. Bernhard Lang – teatr powtórzeń
jelinek >>> Marcin Bogucki. Terapia szokowa Teatr Polski im. H. Konieczki w Bydgoszczy, Teatr Powszechny w Łodzi: Podróż zimowa, reż. Maja Kleczewska
Karolina Bikont. Nieżyte życie
repertuar Agnieszka Rataj. Informacja – i co teraz? Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna im. L. Solskiego w Krakowie, filia we Wrocławiu: Love & Information, reż. Monika Strzępka
Teatr Polski im. H. Konieczki w Bydgoszczy: Szalona lokomotywa. Opera dramatyczna, reż. Michał Zadara
Katarzyna Waligóra. Morrison post mortem Opolski Teatr Lalki i Aktora: Morrison/śmiercisyn, reż. Paweł Passini
Karolina Leszczyńska. La Belle Époque w telegraficznym skrócie Teatr Dramatyczny im. G. Holoubka w Warszawie: Młody Stalin. Prawdopodobna historia w siedmiu obrazach, reż. Ondrej Spišák
zagranica >>> Friederike Felbeck. Medale, krew i milczenie Düsseldorfer Schauspielhaus: Wojna nie ma w sobie nic z kobiety, reż. Michał Borczuch
Piotr Kosiewski. Mężczyźni bez ubrań Leopold Museum w Wiedniu: Nackte Männer von 1800 bis heute
rosja >>> Maryla Zielińska. Niet! Niet! Niet! Złota Maska w Moskwie: Russian Case 2013
Natasza Jakubowa. Podróż z „roku, w którym się urodziłem” do „teraz, właśnie teraz”
festiwale Aleksandra Konopko. Osobne powiązania Monosytuacje we Wrocławiu
Festiwal Teatralny Kontrapunkt w Szczecinie
fischer-lichte Erika Fischer-Lichte. Teatrologia – czym jest i po co ją studiować?
Joanna Walaszek. Uczyć się od mistrza Erika Fischer-Lichte, Teatr i teatrologia. Podstawowe pytania
teatr w książkach Monika Pasiecznik. Dramaturgia muzyki Łukasz Grabuś, Formy śmiercionośne. Kilka strategii dramaturgicznych we współczesnej operze
Marta Uszyńska. William „koło ratunkowe” Szekspir Olga Katafiasz, Shakespeare i kino. Strategie adaptacyjne i ich konteksty społeczno-kulturowe
Katarzyna Fazan. Siedem pomysłów na przestrzeń David Wiles, Krótka historia przestrzeni teatralnych
Noty o książkach |
p i k s e l
|