hamlet

>>> Monika Kwaśniewska. …chociaż nie byłeś żołnierzem   

Schauspielhaus w Bochum: Hamlet, reż. Jan Klata

 

Dobranoc, książę. Z Janem Klatą rozmawia Piotr Gruszczyński   

 

gob squad

Nina Tecklenburg. Zaczarowana rzeczywistość, zapośredniczony kontakt.
Historia Gob Squad   


Teatr i ryzyko. Z Sarah Thom i Simonem Willem rozmawia Konrad Wojnowski   

 

Thomas Irmer. Czegoś tu brakuje?   

Volksbühne am Rosa-Luxemburg Platz w Berlinie: Dancing About, reż. Gob Squad

 

dawicki

Dorota Jarecka. Oskar Dawicki – artysta bez zakresu   

 

>>> Zajmująca zabawa w mieszanie fikcji z rzeczywistością. Z Oskarem Dawickim rozmawia Piotr Kosiewski   

 

performatywność negatywna

Joanna Jopek. Praktyka porażki. Próby performatywności negatywnej   

 

Judith Halberstam. Słaba teoria   

 

Bojana Kunst. Jak czas może wywłaszczać:
o trwaniu i ruchu we współczesnym performansie   

 

Konrad Wojnowski. Performatywność katastrof: WTC   

 

teatr i historia

Marcin Kościelniak. Żenujące performanse przegranych.
Przeciw-historie teatru zaangażowanego   

 

Monika Świerkosz. W meandrach genealogii narodowych   

Stary Teatr w Krakowie: Poczet królów polskich, reż. Krzysztof Garbaczewski

 

Katarzyna Lemańska. Tylko dla widzów dorosłych   

Teatr im. S. Żeromskiego w Kielcach: Caryca Katarzyna, reż. Wiktor Rubin

 

grzegorzewski

Moja przestrzeń, moje miejsca, mój teatr   

 

grupo corpo

Anna Bajor-Ciciliati. Grupo Corpo – ciało w stanie czystym   

 

Eliane Robert Moraes. Mechanika liryczna ciała   

 

Maria Rita Kehl. Gałganki z chmur   

 

Marco Giannotti. Refleksje nad ciałem i przestrzenią   

 

teatr muzyczny

Katarzyna Fazan. Barbara Wysocka – aktorskie odbicie fortepianiu. Studium scenicznego kaprysu Michała Zadary   

Agencja Artystyczna GAP: Chopin bez fortepianu, reż. Michał Zadara

 

Agata Łuksza. Chór Broniewskim podszyty   

Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego w Warszawie: Requiemaszyna, reż. Marta Górnicka

 

„I Sing the Body Electric”. Z Martą Górnicką rozmawia Justyna Stasiowska    

 

Tomasz Biernacki. Bernhard Lang – teatr powtórzeń   

 

jelinek

>>> Marcin Bogucki. Terapia szokowa   

Teatr Polski im. H. Konieczki w Bydgoszczy, Teatr Powszechny w Łodzi: Podróż zimowa, reż. Maja Kleczewska

 

Karolina Bikont. Nieżyte życie   

 

repertuar

Agnieszka Rataj. Informacja – i co teraz?   

Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna im. L. Solskiego w Krakowie, filia we Wrocławiu: Love & Information, reż. Monika Strzępka

 

Paweł Schreiber. Machinacje   

Teatr Polski im. H. Konieczki w Bydgoszczy: Szalona lokomotywa. Opera dramatyczna, reż. Michał Zadara

 

Katarzyna Waligóra. Morrison post mortem   

Opolski Teatr Lalki i Aktora: Morrison/śmiercisyn, reż. Paweł Passini

 

Karolina Leszczyńska. La Belle Époque w telegraficznym skrócie   

Teatr Dramatyczny im. G. Holoubka w Warszawie: Młody Stalin. Prawdopodobna historia w siedmiu obrazach, reż. Ondrej Spišák

 

zagranica

>>> Friederike Felbeck. Medale, krew i milczenie   

Düsseldorfer Schauspielhaus: Wojna nie ma w sobie nic z kobiety, reż. Michał Borczuch

 

Piotr Kosiewski. Mężczyźni bez ubrań   

Leopold Museum w Wiedniu: Nackte Männer von 1800 bis heute

 

rosja

>>> Maryla Zielińska. Niet! Niet! Niet!   

Złota Maska w Moskwie: Russian Case 2013

 

Natasza Jakubowa. Podróż z „roku, w którym się urodziłem” do „teraz, właśnie teraz”   

 

festiwale

Aleksandra Konopko. Osobne powiązania   

Monosytuacje we Wrocławiu

 

Olga Katafiasz. Zabawmy się   

Festiwal Teatralny Kontrapunkt w Szczecinie

 

fischer-lichte

Erika Fischer-Lichte. Teatrologia – czym jest i po co ją studiować?   

 

Joanna Walaszek. Uczyć się od mistrza   

Erika Fischer-Lichte, Teatr i teatrologia. Podstawowe pytania

 

teatr w książkach

Monika Pasiecznik. Dramaturgia muzyki   

Łukasz Grabuś, Formy śmiercionośne. Kilka strategii dramaturgicznych we współczesnej operze

 

Marta Uszyńska. William „koło ratunkowe” Szekspir   

Olga Katafiasz, Shakespeare i kino. Strategie adaptacyjne i ich konteksty społeczno-kulturowe

 

Katarzyna Fazan. Siedem pomysłów na przestrzeń   

David Wiles, Krótka historia przestrzeni teatralnych

 

Noty o książkach

p i k s e l