BORCZUCH

>>> Joanna Wichowska. Gruda ziemi, bryła lodu   

Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu: Królowa Śniegu, reż. Michał Borczuch

 

W dzieciństwie najważniejsza jest fascynacja tajemnicą.
Z Michałem Borczuchem rozmawia Jakub Papuczys   

 

FORUM

monopol teatru repertuarowego. Rozmawiają: Jerzy Hausner, Krzysztof Mieszkowski,
Agata Siwiak
, Bartosz Szydłowski   

 

Sonda: Bartosz Frąckowiak, Iga Gańczarczyk, Ana Nowicka, Monika Kufel,
Joanna Wichowska
, Ewa Wójciak   

 

ZOO

Monika Żółkoś. Voyeuryzm ogrodu zoologicznego   

 

Kelly Oliver. Prawo do milczenia   

 

KRAUSS

Filip Lipiński. Rosalind Krauss: przekraczanie modernizmu?   

 

Rosalind Krauss. Im /puls widzenia   

 

Biali rycerze. Z Rosalind Krauss rozmawia Yve-Alain Bois   

 

MEDIA

 

>>> Justyna Stasiowska. Right Here, Right Now – performatywność występu DJ-a w klubie   

 

PERFORMUJ!

Monika Kwaśniewska. Od buntownika do eksperta. Medialne wizerunki Jana Klaty   

 

Łukasz Zatorski. Utopia w działaniu. Krytyka Polityczna jako kłącze performansów   

 

MARILYN

Łucja Iwanczewska. Marilyn Monroe – przemieszczenia   

 

COETZEE NA SCENIE

Katarzyna Fazan. Jak pies. Coetzeego/Lensa/Kleczewskiej opera kaleka   

Teatr Wielki w Poznaniu: Slow Man, reż. Maja Kleczewska

 

>>> Aleksander Laskowski. Sens tekstu libretta wydobywa muzyka   

 

Natalia Jakubowa. „White western man” starzeje się, ale wciąż budzi współczucie   

Toneelgroep Amsterdam: Hańba, reż. Luk Perceval

 

UTWORY O OJCZYŹNIE

Maryla Zielińska. Znasz-li ten kraj   

Teatr Polski w Bydgoszczy: Popiełuszko, reż. Paweł Łysak; Źle ma się kraj, reż. Weronika Szczawińska

 

>>> Ćwiczenia z wolności. Z Małgorzatą Sikorską-Miszczuk rozmawia Marta Bryś   

 

Inna rzeczywistość jest możliwa. Z Weroniką Szczawińską i Mateuszem Pakułą
rozmawia Tomasz Kowalski   

 

REPERTUAR

Joanna Targoń. „Hamlet”, który nie jest jak gąbka   

Teatr Współczesny w Warszawie: Hamlet, reż. Maciej Englert

 

Piotr Olkusz. Przed rolą   

Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu, Instytut im. Jerzego Grotowskiego, neTTheatre, Centrum Kultury w Lublinie, Instytut Badań Interdyscyplinarnych „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego, Stowarzyszenie Artystów „Bliski Wschód”: Tragedie antyczne, reż. Paweł Passini

 

Agata Łuksza. O uwodzeniu   

Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach: Niebezpieczne związki, reż. Radosław Rychcik

 

Piotr Dobrowolski: Zawsze będziesz mnie kochać   

Bałtycki Teatr Dramatyczny w Koszalinie: Kobieta z przeszłości, reż. Ewelina Marciniak

 

ŚLĄSK

Ewa Bal. Śląsk jako teren dyskursywnych zmagań polskości   

 

FESTIWALE

Monika Muskała. Dokumenty, sentymenty, polityka i swastyka   

Wiener Festwochen

 

Anna R. Burzyńska. W sieci   

Theatertreffen w Berlinie

 

Magdalena Talar. Co jest tutaj do myślenia   

XXI Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt w Toruniu

 

Aleksandra Kamińska. Pojemność małych form   

XLVII Przegląd Teatrów Małych Form „Kontrapunkt” w Szczecinie

 

ZAGRANICA

Thomas Irmer. Teatr z rzeczywistości. Koniec ery Matthiasa Lilienthala w berlińskim HAU   

 

Jolanta Łada. Biznesmen tułacz   

Richard Wagner Festspiele, Bayreuth: Holender tułacz, reż. Jan Philipp Gloger

 

Friederike Felbeck. „Jeśli coś ma się zmienić, trzeba przez to przejść!”   

Düsseldorfer Schauspielhaus: Maria, reż. Andrea Breth

 

LALKI

>>> Joanna Braun. Real i wirtual w teatrze lalek   

25. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Lalkarskiej w Bielsku-Białej

 

Paweł Dobrowolski. Animacje   

Krzysztof Bieliński, BTL – Lalki

 

KSIĄŻKI

Beata Guczalska. Okupacja czy kolaboracja?   

Dorota Sajewska, Pod okupacją mediów

 

Joanna Jopek. jedno hasło: robić miejsce   

 

noty o książkach

p i k s e l