BORCZUCH >>> Joanna Wichowska. Gruda ziemi, bryła lodu Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu: Królowa Śniegu, reż. Michał Borczuch
W dzieciństwie najważniejsza jest fascynacja tajemnicą.
FORUM monopol teatru repertuarowego. Rozmawiają: Jerzy Hausner, Krzysztof Mieszkowski,
Sonda: Bartosz Frąckowiak, Iga Gańczarczyk, Ana Nowicka, Monika Kufel,
ZOO Monika Żółkoś. Voyeuryzm ogrodu zoologicznego
Kelly Oliver. Prawo do milczenia
KRAUSS Filip Lipiński. Rosalind Krauss: przekraczanie modernizmu?
Rosalind Krauss. Im /puls widzenia
Biali rycerze. Z Rosalind Krauss rozmawia Yve-Alain Bois
MEDIA
>>> Justyna Stasiowska. Right Here, Right Now – performatywność występu DJ-a w klubie
PERFORMUJ! Monika Kwaśniewska. Od buntownika do eksperta. Medialne wizerunki Jana Klaty
Łukasz Zatorski. Utopia w działaniu. Krytyka Polityczna jako kłącze performansów
MARILYN Łucja Iwanczewska. Marilyn Monroe – przemieszczenia
COETZEE NA SCENIE Katarzyna Fazan. Jak pies. Coetzeego/Lensa/Kleczewskiej opera kaleka Teatr Wielki w Poznaniu: Slow Man, reż. Maja Kleczewska
>>> Aleksander Laskowski. Sens tekstu libretta wydobywa muzyka
Natalia Jakubowa. „White western man” starzeje się, ale wciąż budzi współczucie Toneelgroep Amsterdam: Hańba, reż. Luk Perceval
UTWORY O OJCZYŹNIE Maryla Zielińska. Znasz-li ten kraj Teatr Polski w Bydgoszczy: Popiełuszko, reż. Paweł Łysak; Źle ma się kraj, reż. Weronika Szczawińska
>>> Ćwiczenia z wolności. Z Małgorzatą Sikorską-Miszczuk rozmawia Marta Bryś
Inna rzeczywistość jest możliwa. Z Weroniką Szczawińską i Mateuszem Pakułą
REPERTUAR Joanna Targoń. „Hamlet”, który nie jest jak gąbka Teatr Współczesny w Warszawie: Hamlet, reż. Maciej Englert
Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu, Instytut im. Jerzego Grotowskiego, neTTheatre, Centrum Kultury w Lublinie, Instytut Badań Interdyscyplinarnych „Artes Liberales” Uniwersytetu Warszawskiego, Stowarzyszenie Artystów „Bliski Wschód”: Tragedie antyczne, reż. Paweł Passini
Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach: Niebezpieczne związki, reż. Radosław Rychcik
Piotr Dobrowolski: Zawsze będziesz mnie kochać Bałtycki Teatr Dramatyczny w Koszalinie: Kobieta z przeszłości, reż. Ewelina Marciniak
ŚLĄSK Ewa Bal. Śląsk jako teren dyskursywnych zmagań polskości
FESTIWALE Monika Muskała. Dokumenty, sentymenty, polityka i swastyka Wiener Festwochen
Theatertreffen w Berlinie
Magdalena Talar. Co jest tutaj do myślenia XXI Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt w Toruniu
Aleksandra Kamińska. Pojemność małych form XLVII Przegląd Teatrów Małych Form „Kontrapunkt” w Szczecinie
ZAGRANICA Thomas Irmer. Teatr z rzeczywistości. Koniec ery Matthiasa Lilienthala w berlińskim HAU
Jolanta Łada. Biznesmen tułacz Richard Wagner Festspiele, Bayreuth: Holender tułacz, reż. Jan Philipp Gloger
Friederike Felbeck. „Jeśli coś ma się zmienić, trzeba przez to przejść!” Düsseldorfer Schauspielhaus: Maria, reż. Andrea Breth
LALKI >>> Joanna Braun. Real i wirtual w teatrze lalek 25. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Lalkarskiej w Bielsku-Białej
Krzysztof Bieliński, BTL – Lalki
KSIĄŻKI Beata Guczalska. Okupacja czy kolaboracja? Dorota Sajewska, Pod okupacją mediów
Joanna Jopek. jedno hasło: robić miejsce
noty o książkach |
p i k s e l
|