swinarski Wniosek o sprostowanie artykułu prasowego
Beata Guczalska. Wyjaśnienie w sprawie artykułu „Znane i nieznane listy Konrada Swinarskiego”
csw: downtown Monika Świerkosz. Rewolucja poza polityką Teatr 21, Biennale Warszawa: Rewolucja, której nie było, reż. Justyna Sobczyk
Klaudia Muca. Poszerzanie pola walki o emancypację (nauka jako broń) Odzyskiwanie obecności. Niepełnosprawność w teatrze i performansie, Warszawa 2017
artyści w pracy Lubię czuć strach publiczności. Z Maciejem Pestą rozmawia Monika Kwaśniewska
scena publiczna Ewa Bal. Strefy kontaktu jako przestrzeń nacjonalistycznego antagonizmu. Przypadek Katalonii
Jakub Papuczys. „Publiczność” sportowych przedstawień, czyli jak krążą afekty na stadionach
Katarzyna Waligóra. Homolobby i społeczne paranoje
bergman Jan Balbierz. Ciało i demony. „Laterna magica” Ingmara Bergmana w perspektywie somatopoetyki
jaremianka Agnieszka Dauksza. Wrażliwość tkankowa. Materializm plastyczny Marii Jaremy
repertuar >>> Agata Chałupnik. Mantra na koniec patriarchatu Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego: Malina, reż. Marta Malikowska
Aneta Głowacka. Granice, bariery i ograniczenia Teatr im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie: Lwów nie oddamy, reż. Katarzyna Szyngiera
Maryla Zielińska. Enthousiasmos? No nie… Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie: Bachantki, reż. Maja Kleczewska
Olga Katafiasz. „Kto miał wybaczyć, ten wybaczył?” Teatr Narodowy w Warszawie: „Burza” Williama Szekspira, reż. Paweł Miśkiewicz
Paweł Schreiber. Rytuały i chichoty Dream Adoption Society i Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie: Nietota, reż. Krzysztof Garbaczewski
Julia Kowalska. Zabawy z bronią, zabawy z dźwiękiem, zabawy z Adelą Sz. Komuna// Warszawa: Nigdy więcej wojny, koncepcja: Weronika Szczawińska, Piotr Wawer jr
>>> Maciej Guzy. Międzygatunkowy vibe Komuna// Warszawa: Święta Kluska, reż. Agnieszka Smoczyńska
Teatr Polski w Bydgoszczy: Wampir. Trauerspiel, reż. Tomasz Węgorzewski
Karolina Habryło. Goethe na kozetce u Christie Teatr im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu: Instytut Goethego, reż. i chor. Cezary Tomaszewski
Marta Bryś. I dokąd ty pojechałeś, Dawidku? TR Warszawa, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN: Dawid jedzie do Izraela, reż. Jędrzej Piaskowski
taniec >>> Alicja Müller. Śniadanie na trawie z plastiku Nowy Teatr w Warszawie: You Are Safe, chor. Agata Siniarska, Ania Nowak, Katarzyna Wolińska
Pamela Bosak. Fizycznie rzecz tańcząc Nowy Teatr w Warszawie: This is the Real Thing, realizacja: Anna Nowicka
Monika Kwaśniewska. „Are we the latin division or the bleach squad?” Nowy Teatr w Warszawie: Masakra, chor. Paweł Sakowicz
Dorota Sosnowska. Ciało, wojna i tradycja. Jak zorientować się we współczesności? Ciało/Umysł w Warszawie
zagranica Aleksandra Szczepan. Krakelura João Cabral de Melo Neto / Companha de Dança Deborah Colker: Cão sem plumas
Natalia Jakubowa. Poza językiem: bieg Katieriny, taniec Łarisy albo dlaczego one nie latają Teatr Narodów w Moskwie: Burzaburza, reż. Jewgienij Marcelli; Burgtheater w Wiedniu: Panna bez posagu, reż. Alvis Hermanis
Aleksanda Spilkowska. Czego nie zobaczycie w telewizji Międzynarodowy Festiwal Divadelná Nitra
Jan Karow. Między koszmarem kobiecości a marzeniem o bliskości Theater Freiburg: Sen nocy letniej, reż. Ewelina Marciniak
teatr w książkach Agnieszka Marszałek. Ustanawianie Oświecenia Piotr Morawski, Oświecenie. Przedstawienia, Warszawa 2017
>>> Krystyna Koziołek. Dramat choroby. Teatr leczenia Medycyna w teatrze, Kraków 2017
Magdalena Hasiuk. Teatr pozwala być słabym Julia Kluzowicz, Teatr codzienności. Animacyjne i samokształtujące funkcje twórczości Alvisa Hermanisa i Stefana Kaegiego, Kraków 2017 |