1968 Maryla Zielińska. „Czarną prawdę tak odmierzyć”
Artyści w pracy
>>> W języku dzieci, czyli Maja z „Biblii”. Z Mają Amsterdamską rozmawia Maryla Zielińska
Życie w wiecznym paradoksie. Z Bartoszem Bielenią rozmawiają Katarzyna Dobrowolska, Julia Kowalska, Monika Kwaśniewska, Radosław Pindor i Weronika Wajszle
Monika Kwaśniewska. Aktorstwo iPhonowe
kryzys instytucji Martyna Nowicka, Konrad Wojnowski. Zakłóć i zachowaj – teatralność w sztuce współczesnej
Agnieszka Jakimiak. Między teatrem a muzeum
lagertheater MOCAK Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie: Lagertheater
W ciele i w historii. Z Jarosławem Kozakiewiczem rozmawia Patrycja Cembrzyńska
mroué Arkadiusz Półtorak. Rozpodobnienie. Naddeterminacja postkolonialnej pamięci w twórczości Rabih’ego Mrouégo
XIX wiek Diana Poskuta-Włodek. Inne przedstawienia Ewa Partyga, Wiek XIX. Przedstawienia, Warszawa 2017
repertuar Katarzyna Lemańska. O czym nie mówią kobiety Wrocławski Teatr Współczesny: Genialna przyjaciółka, reż. Weronika Szczawińska,
Katarzyna Fazan. „Uczta” jako święto mowy Nowy Teatr w Warszawie: Uczta, reż. Krzysztof Garbaczewski
>>> Justyna Wota. W poszukiwaniu właściwego tonu Teatr Powszechny w Warszawie: Kram z piosenkami, reż. Cezary Tomaszewski
>>> Zuzanna Berendt. Jak nie zobaczyć świata TR Warszawa: Kalifornia/Grace Slick, reż. René Pollesch
>>> Katarzyna Waligóra. W strefie (wiecznego) komfortu Komuna// Warszawa: Ośrodek wypoczynkowy, reż. Anna Smolar
Dominika Bremer. Do mówienia o Polsce Conrad niekoniecznie potrzebny Teatr Współczesny w Szczecinie, Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu: Lord Jim. Ćwiczenia z czytania powieści Josepha Conrada, reż. Maciej Podstawny; Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach, Teatr Imka w Warszawie: Ciemności, reż. Monika Strzępka
Kinga Kurysia. Lenin z kolczykiem w uchu Teatr Ludowy w Krakowie: Tożsamość Wila, reż. Gabriela Muskała
Beata Guczalska. „Iwona”, czyli współczesna przemoc Teatr im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu: Iwona, księżniczka Burgunda, reż. Grzegorz Jaremko
opera Marcin Bogucki. Psyche z celuloidu Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Eros i Psyche, reż. Barbara Wysocka
Natalia Jakubowa. Pożegnanie z Carmen i odkrycie Erismeny Festival d’Aix-en-Provence
zagranica Martin-Gropius-Bau w Berlinie: Ed Atkins. Old Food
Monika Wąsik. Strach zżerać duszę Theater Basel: Der Revisor oder das Sündenbuch, reż. Cilli Drexel
Thomas Irmer. Dwa przełomy: 1917/2017 International Institute of Political Murder i Schaubühne w Berlinie: Sturm auf den Reichstag, reż. Milo Rau; Schaubühne w Berlinie: Lenin, reż. Milo Rau
festiwale Katarzyna Wielechowska. Otwieranie przestrzeni Festiwal szwalnia.DOK2 w Łodzi
teatr w książkach >>> Dobrochna Ratajczakowa. Ogród o rozwidlających się ścieżkach Ewa Bal, Lokalność i mobilność kulturowa teatru. Śladami Arlekina i Pulcinelli, Kraków 2017
Anna R. Burzyńska. Permanentna rewolucja kulturalna Bryce Lease, After ’89. Polish Theatre and the Political, Manchester 2016 |