demokracje Piknik Golgota Polska. Sztuka – religia – demokracja, red. Agata Adamiecka-Sitek, Iwona Kurz, Warszawa 2015
Monika Kwaśniewska. „Nieprzyzwoite” performanse, wspólnoty „bezwstydu” XX Konfrontacje Teatralne w Lublinie
Monika Świerkosz. Teatr bez granic? POP-UP w Krakowie
Paweł Schreiber. Dziura w głowie XIV Festiwal Prapremier w Bydgoszczy
memory boom Weronika Szczawińska. „Apocalypsis sine figuris”
posthumanizm Jacek Wachowski. Doświadczenie posttechnologiczne albo o efekcie Dopplera
Marcin Bogucki. Robot w fabryce uczuć Komische Oper w Berlinie: My Square Lady. Von Menschen und Maschinen, reż. Gob Squad
Aleksandra Spilkowska. Co skrywa płaszcz Arlekina?
Katarzyna Nowaczyk-Basińska. Nieśmiertelność – nowy perfromans kulturowy?
brecht a nauka Małgorzata Sugiera. Nie na ludzką miarę
Lukas Mairhofer. „Gracze tacy jak my”. O figurze gracza w Kaukaskim kole kredowym
archiwum Katarzyna Waligóra. Magazynowanie pamięci
Katarzyna Niedurny. Fotografia teatralna – podróż między archiwami
Dorota Jarząbek-Wasyl. Głośne czytanie. Próba stolikowa w XIX-wiecznym teatrze
repertuar Agata Łuksza. Krzyczcie! Krzyczymy! Teatr Powszechny w Warszawie: Krzyczcie, Chiny!, reż. Paweł Łysak
>>> Paweł Schreiber. Przewietrzyć, pozamiatać, wyszorować Stary Teatr w Krakowie: Wróg ludu, reż. Jan Klata
>>> Katarzyna Lemańska. Kobieta, proszę nie dotykać, bo się rozsypie na drobne kawałki Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach: Hrabina Batory, reż. Wiktor Rubin
Piotr Olkusz. Topografia wspomnień Teatr Pinokio w Łodzi: Wołanie miasta, reż. Karolina Maciejaszek
Zuzanna Berendt. Salon odrzuconych Łukasz Chotkowski, Magda Hueckel, Tomasz Śliwiński, Stefan Węgłowski: Arystokraci
Maria Bałus. Mniejszość w większości czy większość w mniejszości? Teatr Żydowski w Warszawie: Aktorzy żydowscy, reż. Anna Smolar
Beata Kustra. Grażyna wchodzi do gry Teatr im. Ludwika Solskiego w Tarnowie, Grażyna, reż. Radosław Rychcik
Aleksandra Haduła. Blady finisaż Teatr Śląski w Katowicach: Western, reż. Robert Talarczyk
opera Tomasz Fryzeł. Słowo, którego brakuje Opéra national de Paris, Opéra Bastille: Mojżesz i Aron, reż. Romeo Castellucci
Marcin Bogucki. Wycieczka antropologiczna Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu: Halka, reż. Paweł Passini
>>> Kazimierz Bardzik. Do wzlotu trzeba upaść, czyli gra o czasie Malta Festival w Poznaniu: Czarodziejska góra, reż. Andrzej Chyra
taniec Karolina Wycisk. Stawanie się maszyną? Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka: Balet koparyczny, choreogr. Iza Szostak i Paweł Sakowicz
Teresa Fazan. Zwierzę ludzkie, które tańczy 14. Międzynarodowy Festiwal Ciało/Umysł w Warszawie
>>> Stanisław Godlewski. Zwierzę, zwierzęcość, zoo Centrum Kultury Zamek w Poznaniu: Z perspektywy żaby
zagranica Anna R. Burzyńska. „Prawdopodobnie się we własnym szaleństwie przeliczyłem” Festiwal Sirenos w Wilnie
Ruhrtriennale, Solistenensemble Kaleidoskop: Orfeusz. Według Claudia Monteverdiego. Ćwiczenie z umierania, reż. Susanne Kennedy
Thomas Irmer. Małgosia sprząta oddział ratunkowy Staatsschauspiel w Dreźnie: Faust 1, reż.: Linus Tunström
festiwale Olga Katafiasz. Ciała i obrazy VIII Międzynarodowy Festiwal Teatralny Dialog – Wrocław
Zbigniew Taranienko. Gardzienicki Festiwal Teatrów Błądzących V Międzynarodowy Festiwal Teatrów Błądzących w Gardzienicach
X Międzynarodowy Festiwal Teatru Lalek i Animacji Filmowych dla Dorosłych „Lalka też człowiek”
teatr w książkach >>> Piotr Dobrowolski. chaos improwizacji // teatr niekonsekwencji Tim Etchells, Tak jakby nic się nie wydarzyło. Teatr Forced Entertainment, red. Katarzyna Tórz, Kraków 2015 |
p i k s e l
|