francuzi Dorota Krzywicka-Kaindel. Piękno i gorycz Nowy Teatr w Warszawie: Francuzi, reż. Krzysztof Warlikowski
pq Katarzyna Fazan. Choreografia ciał, głosów i przedmiotów Prague Quadriennial of Performance Design and Space
peryperformatyka Magda Szcześniak. Tkliwe relacje, perwersyjne lektury.
Eve Kosofsky Sedgwick. Wokół tego, co performatywne:
Agnieszka Dauksza. Peryperformatyka jako chwyt. Oddolne metody Witolda Gombrowicza
Monika Kwaśniewska. Intensywność peryperformansu. Anielskie rozmowy Dereka Jarmana
Mnouchkine i Cixous Hélène Cixous i Ariane Mnouchkine. Wprowadzić współczesną Hekubę
Magdalena Hasiuk. „Wszyscy jesteśmy autorami”
Magdalena Hasiuk. Panorama upadku
Skok w pustkę, bez trzymanki. Z Judith Jancso i Sylvainem Jailloux
giessen Helga Finter. Doświadczenie estetyczne jako praktyka krytyczna. Teatrologia stosowana w Giessen 1991-2008
Agata Dąbek. 10 000 znaków dla ATW Andrzej Wirth, Byle dalej. Autobiografia mówiona i materiały, Warszawa 2014
repertuar >>> Olga Katafiasz. To my, wszyscy Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie: Fantazy oraz Lilla Weneda, reż. Michał Zadara
>>> Monika Kwaśniewska. Kawałek śmierci ci się jak łza w oku kręci Stary Teatr w Krakowie: Hamlet, reż. Krzysztof Garbaczewski
Waldemar Wasztyl. When I’m Sixty Four Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie, Teatr IMKA w Warszawie: Maciej Korbowa i Bellatrix, reż. Krystian Lupa, Tomasz Węgorzewski
Maksymilian Wroniszewski. W kostiumie z etykiety Teatr Wybrzeże w Gdańsku: Portret damy, reż. Ewelina Marciniak
Karolina Leszczyńska. Laboratorium TR TR Warszawa: „Teren TR”
Katarzyna Waligóra. Wrażliwość dziecka Galeria Bunkier Sztuki w Krakowie: Potlacz, reż. Iga Gańczarczyk
Agata Chałupnik. Fredro. Nikt go nie zna (odsłona druga) Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie: „Fredro. Nikt mnie nie zna”
Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie: Skowyt, reż. Maciej Podstawny
opera Monika Pasiecznik. Kult, kultura, popkultura Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Requiem dla ikony oraz Voyager, reż. Michał Borczuch
Jolanta Łada-Zielke. Miłość w kolorze indygo i trójkąty Festiwal w Bayreuth: Tristan i Izolda, reż: Katharina Wagner
>>> Monika Pasiecznik. Szaleństwo w dobie nowoczesności Staatsoper Hamburg: la bianca notte / die helle nacht, reż. Ramin Gray
taniec >>> Ewa Guderian-Czaplińska. „A brighter way to Southampton” Art Station Gallery w Poznaniu: Let’s dance
Tomasz Fryzeł. Kościół boski czy ludzki? III Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego KRoki w Krakowie
zagranica Residenztheater w Monachium: Baal, reż. Frank Castorf
>>> Grzegorz Stępniak. That’s So Gay! Pink Mama Theater: Dynastia, reż. Sławek Bendrat i Dominik Krawiecki
Thomas Irmer. Ekstremizm od środka Milo Rau i International Institute of Political Murder: The Civil Wars, reż. Milo Rau
festiwale Tomasz Kowalski. W poszukiwaniu nowego ładu 25. Malta Festival w Poznaniu
Katarzyna Tórz. Festiwal. Ćwiczenia z wyjątku 45. Santarcangelo Festival Internazionale del Teatro in Piazza
teatr w książkach >>> Maryla Zielińska. Rower to jest świat… Piotr Cieplak, O niewiedzy w praktyce, czyli droga do Portugalii, Wrocław 2014; Jakub Papuczys, Tour de F rance jako przedstawienie kulturowe, Kraków 2015
Katarzyna Niedurny. Opowieści obiektywu Krzysztof Bieliński, Staniewski – Gardzienice – Antyk, Wołowiec 2015; Krzysztof Bieliński, Mariusz Treliński. Więcej niż życie, Warszawa 2015
Friederike Felbeck. Powiązania kultur teatralnych The Politics of Interweaving Performance Cultures: Beyond Postcolonialism, red. Erika Fischer-Lichte, New York 2014
noty o książkach |
p i k s e l
|