sprawa gorgonowej >>> Monika Świerkosz. Prawda bywa kamieniem Stary Teatr w Krakowie: Sprawa Gorgonowej, reż. Wiktor Rubin
W stanie oskarżenia. Z Martą Ścisłowicz rozmawia Monika Kwaśniewska
dziady Zbigniew Majchrowski. Grupa rekonstrukcji historycznej „Dziady” Teatr Polski we Wrocławiu: Dziady część III, reż. Michał Zadara
Piotr Gruszczyński. Po premierze
philippe quesne Anna R. Burzyńska. Nad brzegiem morza w kostiumach myśleć o końcu świata. Philippe Quesne i Vivarium Studio
Teatr, który daje natura. Z Philippe’em Quesne’em rozmawia Piotr Olkusz
>>> Tomasz Kowalski. Kultura na bagnach Philippe Quesne i Vivarium Studio: Swamp Club, reż. Philippe Quesne
zwierzęta Patrycja Cembrzyńska. Atomowa menażeria. Epizody z życia „potwornego”
Monika Żółkoś. Melancholia taksydermii
archiwum Dorota Sajewska. Ciało-pamięć, ciało-archiwum
Performatywne archiwa: od efektu instytucji do praktyki myślenia. Z Ernstem van Alphenem rozmawia Roma Sendyka
Agata Adamiecka-Sitek. Książę i kamera Książę, reż. Karol Radziszewski
Agnieszka Dauksza. KwieKulik jako zmęczeni terroryści. Sztuka realizmu afektywnego
Katarzyna Fazan. Ciało nieposkładane. Odwrócona reprezentacja w obrazach Andrzeja Wróblewskiego Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie: Recto/Verso, kurator: Éric de Chassey
lokalność Monika Świerkosz. Opowieści prowincjonalne. Głos prowincjusza czy kolejna (wielko)miejska fantazja?
Ewa Bal. Czy Śląsk plebejski przesłonił Śląsk arystokratyczny? Problemy przedstawiania lokalności w teatrze
Piotr Olkusz. Skuteczność teatru lokalnego
Maria Kobielska. Czy powstanie może być śląskie? Śląski boom muzealny a polska kultura pamięci
repertuar >>> Katarzyna Waligóra. Nie chcę widzieć Teatr Polski w Bydgoszczy: Faust, reż. Michał Borczuch
Pola Sobaś-Mikołajczyk. Gdy kilka długości basenu nie załatwia sprawy Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu i Teatr Współczesny w Szczecinie: Męczennicy, reż. Anna Augustynowicz; TR Warszawa: Męczennicy, reż. Grzegorz Jarzyna
Aleksandra Haduła. Lalkarz i chór dusz Opolski Teatr Lalki i Aktora: [‚d?ad?], reż. Paweł Passini
Łucja Iwanczewska. Emancypacyjny potencjał Zborowskiego Teatr Polski w Bydgoszczy: Samuel Zborowski, reż. Paweł Wodziński
Natalia Brajner. „Historia wesoła, a ogromnie przez to smutna” Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Wesele na podstawie Wesela, reż. Cezary Tomaszewski
Marta Bryś. Polski teatr żydowski Teatr Żydowski w Warszawie: Dybuk, reż. Maja Kleczewska; Rodziny, których nie ma, czyli anonimowi Żydzi polscy, reż. Wojciech Klemm
>>> Maksymilian Wroniszewski. Rewolucja na pół gwizdka Teatr Wybrzeże w Gdańsku: Przedwiośnie, reż. Natalia Korczakowska
Teatr Polski im. Ludwika Solskiego w Tarnowie: Kajzar. Odyseja 1982, reż. Maciej Podstawny
Piotr Dobrowolski. Kalisz, Kadalisz, Kaliszmar Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu: Klęski w dziejach miasta, reż. Weronika Szczawińska
Julia Lizurek. (Nie)rzeczywista ucieczka Teatr Figur Kraków: Król Maciuś I, reż. Dagmara Żabska
zagranica Grzegorz Kondrasiuk. Taniec, Wschód, contemporary i znak zapytania 3. PlaStforma – Mińsk 2015; 1.5 Zelyonka Fest – Contemporary Dance Festival w Kijowie
Katarzyna Osińska. Polityka i estetyka w dzisiejszym teatrze rosyjskim Festiwal Złota Maska – Russian Case w Moskwie
Landesbühne Sachsen w Dreźnie: Tango, reż. Klaus-Peter Fischer
opera Friederike Felbeck. Zbrodnia w afekcie Bayerische Staatsoper w Monachium: Łucja z Lammermooru, reż. Barbara Wysocka
>>> Natalia Jakubowa. Parsifal i granice parafrazowania tekstu operowego Staatsoper im Schiller Theater w Berlinie: Parsifal, reż. Dmitrij Czerniakow
festiwale Katarzyna Waligóra. Formy absurdu 50. Przegląd Małych Form Teatralnych Kontrapunkt w Szczecinie
Sandra Szwarc. Poezja reportażu Tydzień Flamandzki w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim
teatr w książkach Diana Poskuta-Włodek. Modrzejewska – muza teatrologicznego źródłoznawstwa Modrzejewska/Listy. Korespondencja Heleny Modrzejewskiej i Karola Chłopowskiego 1859-1886. Tom 1 i 2, opracowanie: Alicja Kędziora, Emil Orzechowski, Warszawa 2015
Małgorzata Jabłońska. Spektakl wyobraźni Konstantin Stanisławski, Partytura teatralna „Mewy” Antona Czechowa, Kraków 2014
Katarzyna Lemańska. Choreografia jako sieć neuronowa Tomasz Ciesielski, Taneczny umysł. Teatr ruchu i tańca w perspektywie neurokognitywistycznej, Łódź 2014
Noty o książkach
jerzy timoszewicz Jerzy Timoszewicz. Dobra wróżka gafa. Mała antologia lapsusów literackich Jana Kotta |
p i k s e l
|