1968/PRL/TEATR Iwona Kurz. Między chrztem a samospaleniem. „Teatra polskie”
Grzegorz Niziołek. Krajobraz po wstręcie. Los metafory
Małgorzata Dziewulska. Łzy rzeczy. Co wiemy o muzyce w „Dziadach” Dejmka
Agata Adamiecka-Sitek. Dzieje grzechu. „Nie-Boska komedia”, Żydzi
1968/PRL/WAJDA Marta Bryś. Brak i nadobecność. O obrazie polskiego doświadczenia Marca ’68
Monika Kwaśniewska. …i inni. Homoerotyzm i sentymentalizm jako figury społecznego nieposłuszeństwa w filmie „Piłat i inni” Andrzeja Wajdy
FORCED ENTERTAiNMENT Katarzyna Tórz. Sztuka, która przerywa sen. Porządek i ruiny świata
>>> Maszyna produkująca niepewność. Z Timem Etchellsem rozmawia Katarzyna Tórz
Tim Etchells. Wyspa, cela więzienna, łóżko hotelowe, ziemia niczyja. Parę myśli
Annemarie Matzke. Performing Games. Jak zostać performerem Forced Entertainment –
TANIEC Mateusz Szymanówka. Ruchy na marginesie Polska Platforma Tańca w Lublinie
LABORATORIUM Małgorzata Sugiera. Teatr oświeconych jako laboratorium nowej rzeczywistości
SZTUKA I WŁADZA Katarzyna Osińska. Od dzieła do działania, czyli historia performansu w Rosji
Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka w Łodzi: „Awangarda i socrealizm”
Patrycja Cembrzyńska. Żywy ornament – nieobecna wspólnota (rekonfiguracja)
REPERTUAR >>> Olga Katafiasz. Zabawy w otchłani Teatr Polski we Wrocławiu: Burza, reż. Krzysztof Garbaczewski
Katarzyna Lemańska. Niewidoczne radio Wrocławski Teatr Współczesny: Niewidzialny chłopiec, reż. Weronika Szczawińska
Piotr Dobrowolski. Między innymi Teatr Polski w Poznaniu: Granica, reż. Szymon Kaczmarek
>>> Pola Sobaś-Mikołajczyk. Jednak Medea czasów Youtube Salon iKSV w Istambule i Teatr Powszechny w Warszawie: AALST, reż. Radosław Rychcik
Agata Chałupnik. Fredro. Nikt go nie zna Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie, „Fredro. Nikt mnie nie zna”
Katarzyna Lemańska. Nieco absurdalna lekcja moralności Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu: Diabełek Pawełek, reż. Mikołaj Mikołajczyk
Karolina Leszczyńska. Przepis na wojnę w proszku Teatr Powszechny w Warszawie: Wojna i pokój, reż. Marcin Liber
Katarzyna Niedurny. Przekształcona pamięć Pakuły Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach: Lordy. Lord Kantor / Lord Milord / Lord Herling, reż. Eva Rysová, Mateusz Pakuła
Natalia Brajner. Słowacki. Remiks Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu: Balladyna. Kwiaty ciebie nie obronią, reż. Wojciech Faruga
Rafał Kołsut. „I poznasz, że ja jestem Pan” Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie i Teatr Imka w Warszawie: Klątwa. Odcinki z czasu beznadziei, reż. Monika Strzępka
ZAGRANICA >>> Friederike Felbeck. Brzydka matka Düsseldorfer Schauspielhaus: Szczury, reż. Volker Lösch
Klaudia Laś. Wojna kompleksowa Volksbühne am Rosa-Luxemburg Platz w Berlinie: Kaputt, reż. Frank Castorf
Thomas Irmer. Wybudzić się z koszmarów Theater Oberhausen: Przemiana, reż. Andrij Żołdak
Karolina Wycisk. The Judy Garland Show Raimund Hoghe Hoghe & Schulte GbR (Düsseldorf) i Cie Vento (Paryż): An Evening with Judy, reż. Raimund Hoghe
FESTIWALE 141 Joanna Braun. Zapasy ducha z materią 3. Międzynarodowy Festiwal Teatru Formy Materia Prima w Krakowie
TEATR W KSIĄŻKACH >>> Maria Kobielska. Przede wszystkim – historia Krystyna Duniec, Joanna Krakowska: Soc, sex i historia, Warszawa 2014
Diana Poskuta-Włodek. Wiercińscy – dokumenty życia z teatrem w tle Edmund i Maria Wiercińscy, Korespondencje, tom 1 i 2, red. Marek Piekut, Warszawa 2013
Noty o książkach |
p i k s e l
|