balladyna Joanna Wichowska. Trujące kwiaty mej ojczyzny Teatr Polski w Poznaniu: Balladyna, reż. Krzysztof Garbaczewski
>>> Z ducha pozytywnej kompromitacji. Z Justyną Wasilewską
Oddać głos naukowcom. Z Marcinem Cecko rozmawia Karolina Wycisk
nieludzkie Monika Świerkosz. O cierpieniu zwierząt. Thriller moralny czy zagadka metafizyczna? Wrocławski Teatr Współczesny: Kotlina, reż. Agnieszka Olsten
Narracja o zemście. Z Olgą Tokarczuk i Igorem Stokfiszewskim
Patrycja Cembrzyńska. Wojna ze zwierzętami
noise >>> Michał Zadara. Te wszystkie maszyny. Krótki tekst o szumie
Douglas Kahn. Zanurzeni w szumie
Justyna Stasiowska. All is Full of Love. Noise w przestrzeni społecznej i intymnej
widz HansThies Lehmann. Okiem widza
Waldemar Rapior. „Ja jestem prosty człowiek, lubię, gdy jestem częścią czegoś”
>>> Karol Wittels. Teatr jako marka
Iga Gańczarczyk. Dziady. Zawłaszczenie Bunkier Sztuki w Krakowie: Łukasz Surowiec, Dziady
Jakub Papuczys. Złe spojrzenie widza Teatr Powszechny w Łodzi: Artyści prowincjonalni, reż. Weronika Szczawińska
(a)pollonia. kontynuacje Obrazy niełaskawe. Anna Cygankiewicz, Małgorzata Dziewulska, Piotr Gruszczyński,
kurator Od bycia przede wszystkim widzem nie umiem się uwolnić. Z Joanną Leśnierowską
grotowski Agata Adamiecka-Sitek, Leszek Kolankiewicz. Korespondencja
opera Joanna Walaszek. Teatr Marthalera w operze Janáčka Teatr Wielki-Opera Narodowa w Warszawie: Sprawa Makropulos, reż. Christoph Marthaler
repertuar >>> Katarzyna Osińska. Ożenek odzyskany Teatr Studio w Warszawie: Ożenek, reż. Iwan Wyrypajew
Aleksandra Kamińska. Guliwer w bibliotece dystopii Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach: Mój niepokój ma przy sobie broń, reż. Julia Mark
Piotr Dobrowolski. Kadrowanie tożsamości Teatr Polski w Bydgoszczy: Ślub, reż. Paweł Wodziński
Joanna Tomaszewska. Prawda tkwi w szczegółach Teatr Dramatyczny w Białymstoku: Czarnobyl. Last minute, reż. Agnieszka Korytkowska-Mazur; Teatr Studio w Warszawie: Czarnobylska modlitwa, reż. Joanna Szczepkowska
Mateusz Chaberski. Melancholia w czasach kryzysu Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi: Kaligula, reż. Anna Augustynowicz
Katarzyna Lemańska. Litania mody Teatr Polski we Wrocławiu: Mitologie, reż. Paweł Świątek
Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu: Dobre wiadomości, reż. Piotr Głowacki; Bohaterki, reż. Ewelina Marciniak
molier w berlinie Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz: Chory z urojenia, reż. Martin Wuttke; Skąpiec, reż. Frank Castorf; Don Juan, reż. René Pollesch
zagranica Friederike Felbeck. Muzyka w głowie albo kto nie ma pieniędzy Kammerspiele w Monachium: Woyzeck/Wozzeck, reż. Barbara Wysocka
Grzegorz Stępniak. Obscena i nieprzyzwoitość w natarciu? Carpenter Performing Arts Center Uniwersytetu Stanowego w Long Beach: Banned, Blacklisted and Boycotted: Censorship and the Response to It
Florian Malzacher. Ludzie, którzy przyglądają się ludziom
Tomasz Kowalski. Szekspir ówczesny British Museum w Londynie: Shakespeare. Staging the World
taniec Marta Seredyńska. Sztuka dialogu Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca w Lublinie; Polska Platforma Tańca w Poznaniu
orient Nicola Savarese. Mit orientu (II)
Ideologie tożsamości >>> Izabela Kowalczyk. W pułapce rozważań nad tożsamością Mateusz Borowski i Małgorzata Sugiera, W pułapce przeciwieństw. Ideologie tożsamości
Roma Sendyka. Dywersanci, czyli demaskacja maszyny antropologicznej teatr w książkach Agnieszka Marszałek. „Opisać teatr krakowa ubiegłego dwudziestolecia” Diana Poskuta-Włodek, Dzieje teatru w Krakowie 1918-1939
Joanna Targoń. „Domowe cztery kąty, piec piąty i teatr szósty” Elżbieta Kietlińska, Wrażenia i wspomnienia młodej teatromanki
Olga Katafiasz. „Jeśli Szekspir był Shakeshafte’em…” Szekspir. Teoria Lancesterska - domysły i fakty, red. Tomasz Kowalski, Krzysztof Kozłowski
Noty o książkach |
p i k s e l
|