balladyna

Joanna Wichowska. Trujące kwiaty mej ojczyzny   

Teatr Polski w Poznaniu: Balladyna, reż. Krzysztof Garbaczewski

 

>>> Z ducha pozytywnej kompromitacji. Z Justyną Wasilewską
rozmawia Katarzyna Lemańska
   

 

Oddać głos naukowcom. Z Marcinem Cecko rozmawia Karolina Wycisk   

 

nie­‍ludzkie

Monika Świerkosz. O cierpieniu zwierząt. Thriller moralny czy zagadka metafizyczna?   

Wrocławski Teatr Współczesny: Kotlina, reż. Agnieszka Olsten

 

Narracja o zemście. Z Olgą Tokarczuk i Igorem Stokfiszewskim
rozmawia Tatiana Drzycimska   


Patrycja Cembrzyńska. Wojna ze zwierzętami   

 

noise

>>> Michał Zadara. Te wszystkie maszyny. Krótki tekst o szumie   

 

Douglas Kahn. Zanurzeni w szumie   

 

Justyna Stasiowska. All is Full of Love. Noise w przestrzeni społecznej i intymnej   

 

widz

Hans­Thies Lehmann. Okiem widza   

 

Waldemar Rapior. „Ja jestem prosty człowiek, lubię, gdy jestem częścią czegoś”   

 

>>> Karol Wittels. Teatr jako marka   

 

Iga Gańczarczyk. Dziady. Zawłaszczenie   

Bunkier Sztuki w Krakowie: Łukasz Surowiec, Dziady

 

Jakub Papuczys. Złe spojrzenie widza   

Teatr Powszechny w Łodzi: Artyści prowincjonalni, reż. Weronika Szczawińska

 

(a)pollonia. kontynuacje

Obrazy nie­‍łaskawe. Anna Cygankiewicz, Małgorzata Dziewulska, Piotr Gruszczyński,
Dawid Mlekicki, Dorota Sajewska, Joanna Tokarska­
Bakir   

 

kurator

Od bycia przede wszystkim widzem nie umiem się uwolnić. Z Joanną Leśnierowską
rozmawia Jadwiga Majewska   

 

grotowski

Agata Adamiecka-Sitek, Leszek Kolankiewicz. Korespondencja   

 

opera

Joanna Walaszek. Teatr Marthalera w operze Janáčka   

Teatr Wielki-Opera Narodowa w Warszawie: Sprawa Makropulos, reż. Christoph Marthaler

 

repertuar

>>> Katarzyna Osińska. Ożenek odzyskany   

Teatr Studio w Warszawie: Ożenek, reż. Iwan Wyrypajew

 

Aleksandra Kamińska. Guliwer w bibliotece dystopii   

Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach: Mój niepokój ma przy sobie broń, reż. Julia Mark

 

Piotr Dobrowolski. Kadrowanie tożsamości   

Teatr Polski w Bydgoszczy: Ślub, reż. Paweł Wodziński

 

Joanna Tomaszewska. Prawda tkwi w szczegółach   

Teatr Dramatyczny w Białymstoku: Czarnobyl. Last minute, reż. Agnieszka Korytkowska-Mazur; Teatr Studio w Warszawie: Czarnobylska modlitwa, reż. Joanna Szczepkowska

 

Mateusz Chaberski. Melancholia w czasach kryzysu   

Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi: Kaligula, reż. Anna Augustynowicz

 

Katarzyna Lemańska. Litania mody   

Teatr Polski we Wrocławiu: Mitologie, reż. Paweł Świątek

 

Marta Bryś. Dziwactwa   

Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu: Dobre wiadomości, reż. Piotr Głowacki; Bohaterki, reż. Ewelina Marciniak

 

molier w berlinie

Anna R. Burzyńska. Do rozpuku   

Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz: Chory z urojenia, reż. Martin Wuttke; Skąpiec, reż. Frank Castorf; Don Juan, reż. René Pollesch

 

zagranica

Friederike Felbeck. Muzyka w głowie albo kto nie ma pieniędzy   

Kammerspiele w Monachium: Woyzeck/Wozzeck, reż. Barbara Wysocka

 

Grzegorz Stępniak. Obscena i nieprzyzwoitość w natarciu?   

Carpenter Performing Arts Center Uniwersytetu Stanowego w Long Beach: Banned, Blacklisted and Boycotted: Censorship and the Response to It

 

Florian Malzacher. Ludzie, którzy przyglądają się ludziom   

 

Tomasz Kowalski. Szekspir ówczesny   

British Museum w Londynie: Shakespeare. Staging the World

 

taniec

Marta Seredyńska. Sztuka dialogu   

Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca w Lublinie; Polska Platforma Tańca w Poznaniu

 

orient

Nicola Savarese. Mit orientu (II)    

 

Ideologie tożsamości

>>> Izabela Kowalczyk. W pułapce rozważań nad tożsamością   

Mateusz Borowski i Małgorzata Sugiera, W pułapce przeciwieństw. Ideologie tożsamości

 

Roma Sendyka. Dywersanci, czyli demaskacja maszyny antropologicznej   

teatr w książkach

Agnieszka Marszałek. „Opisać teatr krakowa ubiegłego dwudziestolecia”   

Diana Poskuta-Włodek, Dzieje teatru w Krakowie 1918-1939

 

Joanna Targoń. „Domowe cztery kąty, piec piąty i teatr szósty”   

Elżbieta Kietlińska, Wrażenia i wspomnienia młodej teatromanki

 

Olga Katafiasz. „Jeśli Szekspir był Shakeshafte’em…”   

Szekspir. Teoria Lancesterska - domysły i fakty, red. Tomasz Kowalski, Krzysztof Kozłowski

 

Noty o książkach

p i k s e l