cieplak

Maria Prussak
>>> nie zeszła jeszcze noc”

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie: Albośmy to jacy, tacy... według Wyspiańskiego,

reż. Piotr Cieplak


jesceśmy nie lada jacy!”
z Piotrem Cieplakiem rozmawia Marta Uszyńska


Tadeusz Kornaś
po premierze

 

kontakt

Grzegorz Niziołek
gryzienie w palec

Międzynarodowy Festiwal Teatralny Kontakt w Toruniu


Julia Kluzowicz
zwykłe/niezwykłe historie hermanisa

Jaunais Rigas Tea-tris: Opowieści łotewskie, reż. Alvis Hermanis


>>> przepisywałem Grotowskiego
z Alvisem Hermanisem rozmawia Julia Kluzowicz


Joanna Targoń
cieplarnia

Schaubühne am Lehniner Platz w Berlinie: Arthur Miller Śmierć komiwojażera, reż. Luk Perceval


Tadeusz Kornaś
faustas – metafory

Meno Fortas w Wilnie: J. W. Goethe Faust, reż. Eimuntas Nekrošius


Piotr Gruszczyński
i drżenie

Les Ballets C. de la B. w Gandawie: Alain Platel Vsprs, reż. Alain Platel

 

théâtre du soleil

Łukasz Grabuś
gapcie się tak romantycznie

Théâtre du Soleil: Les Éphémères, reż. Ariane Mnouchkine


ariane jest wizjonerką

z Virginie Colemyn, Delphine Cottu i Maurice’em Durozierem rozmawia Magdalena Hasiuk


Magdalena Hasiuk
corrida największych namiętności

 

gardzienice

Agnieszka Marszałek
piękno niedopełnienia

Ośrodek Praktyk Teatralnych „Gardzienice”: Ifigenia w Aulidzie wg Eurypidesa, reż. Włodzimierz Staniewski


Ewa Miodońska-Brookes
po premierze

 

repertuar

Joanna Targoń
>>>
czy będziesz wiedział, co zagrałeś?

TR Warszawa: René Pollesch Ragazzo dell’Europa, reż. René Pollesch


teatr nie-reprezentacji

z René Polleschem rozmawia Renata Derejczyk


Małgorzata Ruda
peer nieocalony

Teatr Dramatyczny w Warszawie: Peer Gynt. Szkice z dramatu Henryka Ibsena, reż. Paweł Miśkiewicz


Agnieszka Fryz-Więcek
krew to farba

Stary Teatr w Krakowie: Sarah Kane Zbombardowani, reż. Maja Kleczewska


Joanna Jopek
chłopcy idą na wojnę

Teatr Narodowy (Teatr Mały) w Warszawie: Ferenc Molnár Chłopcy z Placu Broni, reż. Michał Zadara


Gabriela Detka
zupa z proszku

Teatr Narodowy w Warszawie: Amanita Muskaria Daily Soup, reż. Małgorzata Bogajewska


Agnieszka Olczyk
lekcja magii harry’ego h.

Wrocławski Teatr Współczesny: Christo Bojczew Orkiestra „Titanic”, reż. Krystyna Meissner


Ewelina Godlewska
laboratorium (nie)zwykłości

Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie: Georg Büchner Woyzeck, reż. Karolina Maciejaszek


plusy i minusy
Gabriela Detka, Marzena Gabryk, Monika Kwaśniewska


sonda: co państwo widzieli ostatnio w teatrze?
Piotr Cyrwus, Jan Klata, Krystyna Meissner, Andrzej Strzelecki, Małgorzata Szumowska

 

teatr mechaniczny i futurystyczny

Henryk Jurkowski
android nadzieją teatru


Filippo Tommaso Marinetti
deklamacja dynamiczna i synoptyczna

człowiek zmultiplikowany i królestwo maszyny


Tomasz Kireńczuk
poetyka maszyny i teatralna rewolucja

 

taniec

Anna Herbut
uwolnić magię

Compagnie Kafig w Lyonie: Dzikie pole, choreografia Mourad Merzouki


Jadwiga Majewska
podtrzymać ciągłość

 

zagranica

Piotr Olkusz
robert wilson francuski

Théâtre du Châtelet (koprodukcja z Operą Wileńską): La passion selon saint Jean, reż. Robert Wilson


Fanni Nánay
brak moralnego piękna. o przedstawieniach kornéla mundruczó


Maryla Zielińska
>>> rusłana

Tydzień Teatru Ukraińskiego w Warszawie


Mateusz Borowski
opowiadanie – gra – doświadczenie


Kinga Witek
minstrel show – „czarno biała” rozrywka przeszłości?

 

festiwale

Tomasz Kireńczuk
rzeczywistość wyobrażona

XI Europe Theatre Prize, IX Europe Prize New Theatrical Realities, Saloniki


Marta Kurowska
piękno bezrobotnego boga

Theatertreffen w Berlinie


Monika Kwaśniewska
klasyka o współczesności?

XXXII Opolskie Konfrontacje Teatralne Klasyka Polska


Alicja Binder
postpolis kraków

32. Krakowskie Reminiscencje Teatralne


Marcin Kościelniak
dwa festiwale

XLII Przegląd Teatrów Małych Form Kontrapunkt


Anna Herbut
szczypta iluzji

III Środkowoeuropejskie Spotkania Teatralno-Cyrkowe we Wrocławiu

 

orient

Estera Żeromska
kabuki. aktor

 

inny teatr

Magdalena Hasiuk
wszystko o swojej matce

Odin Teatret: Księga Estery, reż. Iben Nagel Rasmussen


Weronika Szczawińska
pustka po ilji

Teatr Wierszalin w Supraślu: Włodzimierz Pawluczuk Wierszalin. Reportaż końcu świata, reż. Piotr Tomaszuk


Agnieszka Jakimiak
między słowem a ciałem

Studium Teatralne w Warszawie: Bramy raju. Krucjata dziecięca, reż. Paweł Passini

 

grotowski

Stanisław Obirek
>>> bóg u grotowskiego, czyli poszukiwanie świetlistego


Roger F. Repohl
liturgia jako wehikuł

 

teatr w książkach

Katarzyna Fazan
oficjalne scenografie kantora, czyli śladem ręki innego „ja”

Tadeusz Kantor Scenografie dla teatrów oficjalnych


Anna R. Burzyńska
woda z różnych źródeł

Tomasz Cyz Arioso

p i k s e l