obscena >>> Leszek Kolankiewicz. Scena i obscena
>>> Dorota Semenowicz. Czarny, Biały, wstyd. Skandal wokół „Exhibit B” Bretta Baileya
dziady >>> Zbigniew Majchrowski. „Puch marny”? W stronę teatralnej herstorii „Dziadów”
Tadeusz Kornaś. Oberek i n? Dziady polsko-japońskie/Soreisai/???, reż. Jadwiga Rodowicz-Czechowska
biała >>> Patrycja Cembrzyńska. Krajobraz polski. Wycinanki Alicji Białej
grzegorzewski „Za dużo wyobraźni”. Grzegorzewski w Holandii. Z Joanną Bilską rozmawiają Aneta Pawlak i Maryla Zielińska
biennale warszawa Michał Buszewicz. Publiczna anonimowość. Relacja z powstawania niewidzialnego spektaklu
>>> Monika Kwaśniewska. Nowaczki i nowacy w przestrzeni publicznej Biennale Warszawa: Uchodźczynie; Przestrzeń bez końca
Katarzyna Lemańska. Na scenie polskiej Biennale Warszawa, TR Warszawa: Staff Only, reż. Katarzyna Kalwat
repertuar Agata Chałupnik. Woyzeck–post–electro–sex–punk TR Warszawa: Woyzeck, reż. Grzegorz Jaremko
Maria Kobielska. „Wobec niemożności wejrzenia dokładniej w obrazy” Teatr Śląski w Katowicach: Kurt Gerron. Führer daje miasto Żydom, reż. Wiktor Rubin
Katarzyna Niedurny. Nie musisz się niczego wstydzić Teraz Poliż: Lipa w cukrze, reż. Magda Szpecht; The Finnish Cultural Foundation, Blooom Award and SNDO: Cock, Cock… Who’s There?, reż. Samira Elagoz
Agata Skrzypek. Rola drzewa Komuna// Warszawa: Rozmowa o drzewach, reż. Weronika Szczawińska
Katarzyna Lemańska. Tajemnica poliszynela Komuna// Warszawa: Nosexnosolo, reż. Agnieszka Jakimiak; Przegląd Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu: Casting!, reż. Katarzyna Szyngiera
Jan Karow. Grzech nieumiarkowania Centrum Myśli Jana Pawła II, Teatr Maska w Rzeszowie, Centrum Kultury w Lublinie: #chybanieja, reż. Paweł Passini
Marcelina Obarska. Teatr pękniętego świata Teatr im. Żeromskiego w Kielcach, Nowy Teatr w Warszawie: Psychoza, reż. Tomasz Węgorzewski
taniec Agata Kwiatkowska. Laboratorium ciałomaszyn Teatr Nowy Proxima w Krakowie: Koniec śmierci, reż. Tomasz Bazan
Alicja Müller. Performatywne sny Performing Europe w Warszawie
Zuzanna Berendt. Mapa i terytorium Polska Platforma Tańca w Gdańsku
opera Dorota Krzywicka- Kaindel. Baśń o miłości i śmierci Bayerische Staatsoper w Monachium: Salome, reż. Krzysztof Warlikowski
Jolanta Łada-Zielke. „Tannhäuser” efektowny czy efekciarski? Richard Wagner Bayreuther Festspiele: Tannhäuser i turniej śpiewaczy na zamku w Wartburg, reż. Tobias Kratzer
zagranica Thomas Irmer. Wiedza jako stan zapalny Berliner Ensemble: Galileo Galilei. Das Theater und die Pest, reż. Frank Castorf
Stanisław Godlewski. Wygrać w partycypację Our Stage – 4. Europäisches Bürgerbühnenfestival w Dreźnie
Wiktoria Tabak. Problemy z formą Ruhrtriennale w Bochum
festiwale Julia Niedziejko. Od 5 minut do 10 godzin w Kanie Festiwal „Okno – Zbliżenia: Głosy Kany” w Teatrze Kana w Szczecinie
Tomasz Kowalski. Maltański worek Malta Festival w Poznaniu
Julia Kowalska. Napisz prawdę XII Spotkania Teatralne Bliscy Nieznajomi: Ukraina w Poznaniu
Weronika Łucyk. Wbrew oczekiwaniom Inlandimensions International Interdisciplinary Arts Festival
teatr w książkach Katarzyna Dudzińska. Piękno i smutek ognia Grzegorz Ziółkowski, Okrutny teatr samospaleń. Protesty samobójcze w ogniu i ich echa w kulturze współczesnej |