obscena

>>> Leszek Kolankiewicz. Scena i obscena

 

>>> Dorota Semenowicz. Czarny, Biały, wstyd. Skandal wokół „Exhibit B” Bretta Baileya

 

dziady

>>> Zbigniew Majchrowski. „Puch marny”? W stronę teatralnej herstorii „Dziadów”

 

Tadeusz Kornaś. Oberek i n?

Dziady polsko-japońskie/Soreisai/???, reż. Jadwiga Rodowicz-Czechowska

 

biała

>>> Patrycja Cembrzyńska. Krajobraz polski. Wycinanki Alicji Białej

 

grzegorzewski

„Za dużo wyobraźni”. Grzegorzewski w Holandii. Z Joanną Bilską rozmawiają Aneta Pawlak i Maryla Zielińska

 

biennale warszawa

Michał Buszewicz. Publiczna anonimowość. Relacja z powstawania niewidzialnego spektaklu

 

>>> Monika Kwaśniewska. Nowaczki i nowacy w przestrzeni publicznej

Biennale Warszawa: Uchodźczynie; Przestrzeń bez końca

 

Katarzyna Lemańska. Na scenie polskiej

Biennale Warszawa, TR Warszawa: Staff Only, reż. Katarzyna Kalwat

 

repertuar

Agata Chałupnik. Woyzeck–post–electro–sex–punk

TR Warszawa: Woyzeck, reż. Grzegorz Jaremko

 

Maria Kobielska. „Wobec niemożności wejrzenia dokładniej w obrazy”

Teatr Śląski w Katowicach: Kurt Gerron. Führer daje miasto Żydom, reż. Wiktor Rubin

 

Katarzyna Niedurny. Nie musisz się niczego wstydzić

Teraz Poliż: Lipa w cukrze, reż. Magda Szpecht; The Finnish Cultural Foundation, Blooom Award and SNDO: Cock, Cock… Who’s There?, reż. Samira Elagoz

 

Agata Skrzypek. Rola drzewa

Komuna// Warszawa: Rozmowa o drzewach, reż. Weronika Szczawińska

 

Katarzyna Lemańska. Tajemnica poliszynela

Komuna// Warszawa: Nosexnosolo, reż. Agnieszka Jakimiak; Przegląd Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu: Casting!, reż. Katarzyna Szyngiera

 

Jan Karow. Grzech nieumiarkowania

Centrum Myśli Jana Pawła II, Teatr Maska w Rzeszowie, Centrum Kultury w Lublinie: #chybanieja, reż. Paweł Passini

 

Marcelina Obarska. Teatr pękniętego świata

Teatr im. Żeromskiego w Kielcach, Nowy Teatr w Warszawie: Psychoza, reż. Tomasz Węgorzewski

 

taniec

Agata Kwiatkowska. Laboratorium ciałomaszyn

Teatr Nowy Proxima w Krakowie: Koniec śmierci, reż. Tomasz Bazan

 

Alicja Müller. Performatywne sny

Performing Europe w Warszawie

 

Zuzanna Berendt. Mapa i terytorium

Polska Platforma Tańca w Gdańsku

 

opera

Dorota Krzywicka- Kaindel. Baśń o miłości i śmierci

Bayerische Staatsoper w Monachium: Salome,  reż. Krzysztof Warlikowski

 

Jolanta Łada-Zielke. „Tannhäuser” efektowny czy efekciarski?

Richard Wagner Bayreuther Festspiele: Tannhäuser i turniej śpiewaczy na zamku w Wartburg, reż. Tobias Kratzer

 

zagranica

Thomas Irmer. Wiedza jako stan zapalny

Berliner Ensemble: Galileo Galilei. Das Theater und die Pest, reż. Frank Castorf

 

Stanisław Godlewski. Wygrać w partycypację

Our Stage 4. Europäisches Bürgerbühnenfestival w Dreźnie

 

Wiktoria Tabak. Problemy z formą

Ruhrtriennale w Bochum

 

festiwale

Julia Niedziejko. Od 5 minut do 10 godzin w Kanie

Festiwal „Okno – Zbliżenia: Głosy Kany” w Teatrze Kana w Szczecinie

 

Tomasz Kowalski. Maltański worek

Malta Festival w Poznaniu

 

Julia Kowalska. Napisz prawdę

XII Spotkania Teatralne Bliscy Nieznajomi: Ukraina w Poznaniu

 

Weronika Łucyk. Wbrew oczekiwaniom

Inlandimensions International Interdisciplinary Arts Festival

 

teatr w książkach

Katarzyna Dudzińska. Piękno i smutek ognia

Grzegorz Ziółkowski, Okrutny teatr samospaleń. Protesty samobójcze w ogniu i ich echa w kulturze współczesnej