feminizm! nie faszyzm

Agata Adamiecka­-Sitek, Marta Keil, Igor Stokfiszewski. Materiały do porozumienia

 

Agata Adamiecka­-Sitek, Marta Keil, Igor Stokfiszewski. Feminizacja – demokracja – praca. W stronę uspołecznionej instytucji kultury

 

Zasady współpracy twórczyń i twórców z Teatrem Powszechnym im. Zygmunta Hübnera w Warszawie

 

Rada Artystyczno­‍-Programowa Teatru Powszechnego im. Zygmunta Hübnera w Warszawie. Regulamin

 

Teatr Powszechny – feministyczna instytucja kultury

 

siksa

Patrzcie na mnie, jak się palę. Z Alex Freiheit i Burim rozmawia Justyna Stasiowska

 

>>> Anna Majewska. Kiedy opór staje się normą

 

Julia Kowalska. Tę Polskę w tobie

Siksa: Stabat Mater Dolorosa – Musical o śmierci i dziewczynie, reż. Piotr Macha + Siksa

 

czarne szmaty

Stawianie granic pogardy. Z Czarnymi Szmatami rozmawia Agnieszka Sosnowska

 

c.u.k.t.

>>> Łucja Iwanczewska. C.U.K.T. – (techno)transformacja. Historia pewnej próby terenowej

 

cricot

>>> Karolina Czerska. Teatr Cricot – suma przybliżeń

 

Katarzyna Kwiecień­-Kalińska. Otwarta scena Wyzwolenia

 

kantor

>>> Justyna Michalik­‍-Tomala. Nie można bezkarnie ważyć się powtarzać czegoś, co było już raz w życiu. Czas zamącony się mści. Rzecz o spektaklu Wielopole, Wielopole Tadeusza Kantora

 

owady

>>> Monika Żółkoś. Teatr owadów

 

repertuar

Witold Loska. Inny nie ma głosu

Teatr Polski w Poznaniu: Hamlet / ?????? , reż. Maja Kleczewska

 

Karolina Habryło. Z De profundis… w pożar pikseli

Stary Teatr w Krakowie: Nic, reż. Krzysztof Garbaczewski

 

Katarzyna Waligóra. Prawdy objawione?

Nowy Teatr w Warszawie: Jezus, reż. Jędrzej Piaskowski

 

Piotr Morawski. Czysto ludzka perspektywa

Stary Teatr w Krakowie: Podróże Guliwera według Jonathana Swifta, reż. Paweł Miśkiewicz

 

Marcelina Obarska. Ciało japońskie a ciało polskie

Komuna// Warszawa: Hana Umeda / Sada Yakko,  reż. Hana Umeda

 

Natalia Brajner. La vie sanatorienne

Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie: Turnus mija, a ja niczyja, reż. Cezary Tomaszewski

 

Olga Katafiasz. Prawie jak w kinie, czyli jak się zabić i zjeść popcorn

Studio teatrgaleria w Warszawie: Romeo i Julia, reż. Michał Zadara

 

opera

Natalia Jakubowa. Moda na Haendla: tylko „dla sportu”?

Festiwal Aix­‍-en­‍-Provence i Teatr Bolszoj w Moskwie: Alcyna, reż. Katie Mitchell; Theater an der Wien w Wiedniu: Saul, reż. Claus Guth

 

Maryla Zielińska. Płaszcze cudownej Toski

Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie: Tosca, reż. Barbara Wysocka

 

Michał Kurkowski. Historia pisana czerwienią

Opéra National de Paris: Lady Makbet z mceńskiego powiatu, reż. Krzysztof Warlikowski

 

zagranica

Piotr Hildt. Wojna wybija rytm gry, czyli Romeo i Julia w Kurdystanie

Volkstheater w Wiedniu: Rojava, reż. Sandy Lopičić

 

Katarzyna Tórz. Za murem

IETM Caravan Palestine

 

taniec

Pamela Bosak. 6 lat, 2 dni, 7 godzin – urodziny Centrum w Ruchu

Centrum w Ruchu, Fundacja Burdąg: Show and tell

 

teatr w książkach

Beata Guczalska. Precz z arcydziełami

Joanna Krakowska, Demokracja. Przedstawienia, 2019