swinarski

Wniosek o sprostowanie artykułu prasowego

 

Beata Guczalska. Wyjaśnienie w sprawie artykułu „Znane i nieznane listy Konrada Swinarskiego”

 

csw: downtown

Monika Świerkosz. Rewolucja poza polityką

Teatr 21, Biennale Warszawa: Rewolucja, której nie było, reż. Justyna Sobczyk

 

Klaudia Muca. Poszerzanie pola walki o emancypację (nauka jako broń)

Odzyskiwanie obecności. Niepełnosprawność w teatrze i performansie, Warszawa 2017

 

artyści w pracy

Lubię czuć strach publiczności. Z Maciejem Pestą rozmawia Monika Kwaśniewska

 

scena publiczna

Ewa Bal. Strefy kontaktu jako przestrzeń nacjonalistycznego antagonizmu. Przypadek Katalonii

 

Jakub Papuczys. „Publiczność” sportowych przedstawień, czyli jak krążą afekty na stadionach

 

Katarzyna Waligóra. Homolobby i społeczne paranoje

 

bergman

Jan Balbierz. Ciało i demony. „Laterna magica” Ingmara Bergmana w perspektywie somatopoetyki

 

jaremianka

Agnieszka Dauksza. Wrażliwość tkankowa. Materializm plastyczny Marii Jaremy

 

repertuar

>>> Agata Chałupnik. Mantra na koniec patriarchatu

Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego: Malina, reż. Marta Malikowska

 

Aneta Głowacka. Granice, bariery i ograniczenia

Teatr im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie: Lwów nie oddamy, reż. Katarzyna Szyngiera

 

Maryla Zielińska. Enthousiasmos? No nie…

Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie: Bachantki, reż. Maja Kleczewska

 

Olga Katafiasz. „Kto miał wybaczyć, ten wybaczył?”

Teatr Narodowy w Warszawie: „Burza” Williama Szekspira,  reż. Paweł Miśkiewicz

 

Paweł Schreiber. Rytuały i chichoty

Dream Adoption Society i Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie: Nietota, reż. Krzysztof Garbaczewski

 

Julia Kowalska. Zabawy z bronią, zabawy z dźwiękiem, zabawy z Adelą Sz.

Komuna// Warszawa: Nigdy więcej wojny, koncepcja: Weronika Szczawińska, Piotr Wawer jr

 

>>> Maciej Guzy. Międzygatunkowy vibe

Komuna// Warszawa: Święta Kluska, reż. Agnieszka Smoczyńska

 

>>> Witold Loska. Melancholia

Teatr Polski w Bydgoszczy: Wampir. Trauerspiel, reż. Tomasz Węgorzewski

 

Karolina Habryło. Goethe na kozetce u Christie

Teatr im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu: Instytut Goethego, reż. i chor. Cezary Tomaszewski

 

Marta Bryś. I dokąd ty pojechałeś, Dawidku?

TR Warszawa, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN: Dawid jedzie do Izraela, reż. Jędrzej Piaskowski

 

taniec

>>> Alicja Müller. Śniadanie na trawie z plastiku

Nowy Teatr w Warszawie: You Are Safe, chor. Agata Siniarska, Ania Nowak, Katarzyna Wolińska

 

Pamela Bosak. Fizycznie rzecz tańcząc

Nowy Teatr w Warszawie: This is the Real Thing, realizacja: Anna Nowicka

 

Monika Kwaśniewska. „Are we the latin division or the bleach squad?”

Nowy Teatr w Warszawie: Masakra,  chor. Paweł Sakowicz

 

Dorota Sosnowska. Ciało, wojna i tradycja. Jak zorientować się we współczesności?

Ciało/Umysł w Warszawie

 

zagranica

Aleksandra Szczepan. Krakelura

João Cabral de Melo Neto / Companha de Dança Deborah Colker: Cão sem plumas

 

Natalia Jakubowa. Poza językiem: bieg Katieriny, taniec Łarisy albo dlaczego one nie latają

Teatr Narodów w Moskwie: Burzaburza, reż. Jewgienij Marcelli; Burgtheater w Wiedniu: Panna bez posagu, reż. Alvis Hermanis

 

Aleksanda Spilkowska. Czego nie zobaczycie w telewizji

Międzynarodowy Festiwal Divadelná Nitra

 

Jan Karow. Między koszmarem kobiecości a marzeniem o bliskości

Theater Freiburg: Sen nocy letniej, reż. Ewelina Marciniak

 

teatr w książkach

Agnieszka Marszałek. Ustanawianie Oświecenia

Piotr Morawski, Oświecenie. Przedstawienia, Warszawa 2017

 

>>> Krystyna Koziołek. Dramat choroby. Teatr leczenia

Medycyna w teatrze, Kraków 2017

 

Magdalena Hasiuk. Teatr pozwala być słabym

Julia Kluzowicz, Teatr codzienności. Animacyjne i samokształtujące funkcje twórczości Alvisa Hermanisa i Stefana Kaegiego, Kraków 2017