joanna jopek

Joanna Jopek. Rewolucje versus partycypacje. Strategie partycypacyjne i taktyki performatywne w programie Wielkopolska: Rewolucje   

 

Joanna Jopek. Widz wywłaszczony. Subwersywne gry z biernością odbiorcy w teatrze Krzysztofa Garbaczewskiego   

 

Joanna Jopek. Fabryka realnego. Medium filmowe i telewizyjne w teatrze Krzysztofa
Garbaczewskiego   

 

cecko

Karolina Wycisk. Mów/move. Od neolingwizmu w poezji do nowego języka w dramacie   

 

mieszczanie

>>> Ewa Guderian-Czaplińska. My? Mieszczanie?   

„My, mieszczanie”; Centrum Kultury Zamek w Poznaniu we współpracy z Komuną//Warszawa

 

inna kontrkultura

Marcin Kościelniak. Egoiści. Inna kontrkultura   

 

Poza wspólną wiarą. Z Krystianem Lupą rozmawia Marcin Kościelniak   

 

queer w los Angeles

Grzegorz Stępniak. „Hit ‘Em All Up!”   

Queerowy performans z Los Angeles w walce o zmianę świata

 

castellucci

>>> Marek Kędzierski. Jesień Castellucciego   

 

Gdzie płoną obrazy… Z Romeo Castelluccim rozmawia Marek Kędzierski   

 

Dorota Semenowicz. Eurydyka z kliniki w Vlezenbeek   

Wiener Festwochen, Théâtre de la Monnaie w Brukseli: Orfeusz i Eurydyka, reż. Romeo Castellucci

 

Katarzyna Waligóra. no man’s land   

Festiwal Ruhrtriennale: Le Sacre du Printemps, reż. Romeo Castellucci

 

antygona

Freddie Rokem. Granice logiki: Antygona w interpretacji Heideggera i Brechta   

 

Mateusz Borowski, Małgorzata Sugiera. Struktury i sieci: od Antygony do ANT   

 

repertuar

Agata Łuksza. Ale co to znaczy Czarny?   

Teatr Polski w Bydgoszczy: Murzyni, reż. Iga Gańczarczyk

 

>>> Beata Guczalska. Stand-up dla znerwicowanej klasy średniej   

Stary Teatr w Krakowie: nie-boska komedia. WSZYSTKO POWIEM BOGU!, reż. Monika Strzępka

 

>>> Paweł Schreiber. Stygmaty Elfriede Jelinek   

Teatr Polski we Wrocławiu: Podróż zimowa, reż. Paweł Miśkiewicz

 

Natalia Brajner. „Ruino trwaj, jesteś piękna”   

Teatr Polski im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy: Detroit. Historia ręki, reż. Wiktor Rubin

 

Monika Kwaśniewska. Jestem ruderą, pustostanem   

 

Aleksandra Haduła. Wspomnienia z gwiezdnego pyłu   

Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach: Morfina, reż. Ewelina Marciniak

 

Natalia Jakubowa. Rytuały pamięci   

neTTheatre – Centrum Kultury Lublin: The Hideout/Kryjówka, reż. Paweł Passini

 

Mateusz Chaberski. Usypiające piękno papieża Leara   

Stary Teatr w Krakowie: Król Lear, reż. Jan Klata

 

Katarzyna Niedurny. Niedopięta sukienka Margot   

Teatr Polski w Bielsku-Białej: Królowa Margot. Wojna skończy się kiedyś, reż. Wojciech Faruga

 

Natalia Brajner. Poniedziałkowa menażeria   

Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Szklana menażeria, reż. Jacek Poniedziałek

 

festiwale

Katarzyna Waligóra. „Jak to było?”   

7. Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Boska Komedia” w Krakowie

 

Ewa Fita. Święto performansu   

19. Międzynarodowy Festiwal Konfrontacje Teatralne w Lublinie

 

Julia Lizurek. Re-wolucje?   

Festiwal Nowego Teatru w Rzeszowie

 

zagranica

Piotr Olkusz. Fikcyjna podróż na drugą stronę życia   

Vanishing Point: Wnętrza, reż. Matthew Lenton

 

Tomasz Kowalski. Dom w połowie ulicy   

Markus Öhrn, Nya Rampen i Institutet: Bis zum Tod, reż. Markus Öhrn

 

taniec

Julia Hoczyk. Przedmiot, ciało, obiekt   

13. Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego Ciało/Umysł w Warszawie

 

teatr w książkach

Tadeusz Kornaś. Diabelsko-anielska adwokatura   

Ludwik Flaszen, Grotowski & Company. Źródła i wariacje, Wrocław 2014

 

Dobrochna Ratajczakowa. Performer (nie do końca) stwarza teatr   

Mirosław Kocur, Źródła teatru, Wrocław 2013

 

>>> Jarosław Wójtowicz. Sen, opowieść, doświadczenie...   

Jerzy Grzegorzewski, Improwizacje. Scenariusze autorskie 1994-2005, Warszawa 2014

p i k s e l