dziady

>>> Maria Prussak. Dykcja współczesności   

Teatr Polski we Wrocławiu: Dziady, reż. Michał Zadara

 

Grzegorz Niziołek. „Dziady” jako teatr   

 

Gustaw na ziemię. Z Bartoszem Porczykiem rozmawia Monika Kwaśniewska   

 

towiańczycy

Dorota Jarząbek-Wasyl. W narodowej karczmie   

Stary Teatr w Krakowie: Towiańczycy, reż. Wiktor Rubin

 

>>> Katarzyna Fazan. Nie-Gustawy, nie-Konrady: świnie, chamy…   

 

archiwum i repertuar

Diana Taylor. Archiwum i repertuar: performanse i performatywność. PerFORwhat studies    

 

Małgorzata Sugiera. Więcej niż zwrot: performatywność jako podłoże
przemian paradygmatycznych   

 

Dorota Sajewska. Anioły w Polsce. Fantazja na motywach narodowych   

 

teatr narodowy

Joanne Zerdy. Banalny nacjonalizm teatralny.Amerykańskie tournée „Black Watch”   

 

mroczna turystyka

Roma Sendyka. Napatrzcie się! Mroczna turystyka i nowoczesność    

 

Agnieszka Dauksza i Szymon Maliborski. Kłopoty z Zagładą. O dark tourism z perspektywy spóźnionych świadków   

 

Iwona Kurz. Nieznośna lekkość reprezentacji   

 

Anna Sieroń. Kolekcjonowanie wrażeń. Strategie konstruowania autentyczności i doświadczenia poza codziennością – czarna turystyka Meksyku i Kolumbii   

 

repertuar

Joanna Jopek. Partycypacje (II): paradoksy wolności    

Wielkopolska: rewolucje

 

Rafał Kołsut. Oto ciało moje, oto krew moja   

Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie, Teatr Imka w Warszawie: Klątwa, reż. Monika Strzępka

 

Anna Bajek. Gdy słowa przestają mieć sens   

Teatr Narodowy w Warszawie: Milczenie o Hiobie, reż. Piotr Cieplak

 

Marta Bryś. Sposób na „Akropolis”   

Stary Teatr w Krakowie: Akropolis, reż. Łukasz Twarkowski

 

Agata Łuksza. Uśpione serca   

Teatr Narodowy w Warszawie: Lód, reż. Konstantin Bogomołow

 

>>> Paweł Schreiber. Policjanci i złodzieje   

komuna//warszawa: Terry Pratchett. Nauki społeczne – współczesna opera kameralna

 

Ewa Fita. Zabawna historia o seksie i demonach   

Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Rękopis znaleziony w Saragossie, reż. Paweł Świątek

 

Piotr Dobrowolski. Nasz wielki mały teatr   

Teatr Polski w Poznaniu: Mizantrop, reż. Kuba Kowalski

 

zagranica

>>> Anna Teuwen. O skrzatach domowych i kanibalach   

Deutsches Schauspielhaus w Hamburgu: Burza, reż. Maja Kleczewska

 

Florian Malzacher. Nature Theater of Oklahoma – co się dotąd wydarzyło. Teatralna gra Kelly Cooper i Pavla Liski z kontrolą i niepowodzeniem    

 

opera

Możliwość wejścia. Z Piotrem Gruszczyńskim, Pawłem Passinim i Cezarym Tomaszewskim rozmawiają Łukasz Grabuś i Kazimierz Bardzik   

 

Natalia Jakubowa. „Ojcowie” i „protektorowie” przeciw córkom, żonom, wiedźmom i zjawom   

Opernfestspiele w Monachium

 

taniec

Marta Seredyńska. Czy choreograf może też być archeologiem?   

Archiwum Ciała w Poznaniu


>>> Tomasz Kowalski. Patrzę, więc…?   

# nie jesteś mi obojętny w Poznaniu

 

Agnieszka Sosnowska. Podrzucam w górę ramiona – jeżeli je złapiesz, są twoje   

 

antyk

Krzysztof Bielawski. Metamorfozy teatralne i obywatelskie w starożytnej Grecji w kontekście dionizyjskim   

 

teatr w książkach

Agnieszka Wanicka. „Mój język żyje wtedy, kiedy spotykam się z człowiekiem”    

Zbigniew Osiński: Spotkania z Jerzym Grotowskim. Notatki, listy, studium

 

Monika Żółkoś: Rozdzieranie obrazu   

Dorota Semenowicz: To nie jest obraz. Romeo Castellucci i Socìetas Raffaello Sanzio

p i k s e l