BURZA

Joanna Wichowska. Szlafrok prospera   

Teatr Polski w Bydgoszczy: Burza, reż. Maja Kleczewska


Ukryte. Z Markiem Wilkirskim rozmawia Marta Bryś   


>>> Aktorstwo podwyższonego ryzyka. Z Martą Nieradkiewicz rozmawia Marta Bryś   

 

Olga Katafiasz. I po burzy...   

 

SPLIT BRITCHES

Sue-Ellen Case. Split Britches: feministki i lesbijki w teatrze   


Grzegorz Stępniak. Dyskretny urok wspomnień   

Split Britches: Lost Lounge


Mateusz Borowski, Małgorzata Sugiera. Tożsamość bez płci, czyli ucieczki z pięknego snu   

 

KANE I CO POTEM

Ból wywołany przez skojarzenia. Z Johanem Simonsem rozmawia Tomasz Kireńczuk   


>>> Tomasz Kireńczuk. Przemoc jest w nas   

Müncher Kammerspiele, Oczyszczeni, Łaknąć, 4.48 Psychosis, reż. Johan Simons


Michał Lachmann. Co po Newtonie, czyli brytyjski teatr ostatniej dekady   

Aleks Sierz, Rewrting the Nation. British Theatre Today

 

PARR

Patrycja Cembrzyńska. Lepkie postrozkosze w obiektywie Martina Parra   

 

GARBACZEWSKI

Żelisław Żelisławski. Uruchom ponownie. Strategie przeciw-reżyserskie

Krzysztofa Garbaczewskiego   


Joanna Jopek. Medium albo terytorium. Medialność w spektaklach Krzysztofa Garbaczewskiego   

 

TEATR ÓSMEGO DNIA

Agata Siwiak. „Kiedy mam doła, czytam tę historię o sobie, którą ci opowiadałem i jakoś mnie to wzmacnia”   

Teatr Ósmego Dnia: Osadzeni. Młyńska 1

 

OBURZENI

Paweł Schreiber. Tańce buntu   

Stary Teatr w Krakowie: Koprofagi czyli znienawidzeni ale niezbędni, reż. Jan Klata;

Schauspielhaus Bochum: Zbójcy, reż. Jan Klata


Agata Łuksza. Gospodarka, głupcze!   

Teatr Dramatyczny w Warszawie: Kupieckie kontrakty, reż. Paweł Miśkiewicz


Katarzyna Lemańska. Melancholia, na jaką sobie zasłużyliśmy   

Teatr Dramatyczny w Warszawie: Kto zabił Alonę Iwanowną?, reż. Michał Kmiecik


Aleksandra Kamińska. Komedia na czasy recesji   

Teatr Współczesny w Szczecinie: Mały rodzinny interes, reż. Anna Augustynowicz

 

REPERTUAR

Dorota Jarząbek-Wasyl. Atrium spraw Bizońskich   

Teatr Narodowy w Warszawie: Aktor, reż. Michał Zadara


>>> Maria Prussak. Zadara czyta Norwida   


Aleksandra Wiśniewska. Być w polityce   

komuna// warszawa: Sierakowski


Marta Michalak. Cudowne i pożyteczne   

Teatr Polski w Bydgoszczy: Opowieści zimowe, reż. Iga Gańczarczyk


Magdalena Talar. Oniryczna układanka   

Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Słownik chazarski. Dzieci snów, reż. Paweł Passini


>>> Monika Świerkosz. Komornicka „z sześcianów wspomnień i wiedzy”   

HOBO Art Foundation w Warszawie, Scena Prapremier InVitro w Lublinie, Teatr Polski w Bydgoszczy: Komornicka. Biografia pozorna, reż. Bartek Frąckowiak


Monika Żółkoś. Adam czy Ewa   

Teatr Wybrzeże w Gdańsku, Ciała obce, reż. Kuba Kowalski


Marta Gąsowska. Wierszalin Horror Picture Show   

Teatr Wierszalin w Supraślu: Anatomia psa, reż. Piotr Tomaszuk

 

TEATR A LITURGIA

>>> Małgorzata Dziewulska. Kultura, głupcze. Performowanie medialne Artura Żmijewskiego   

Teatr Dramatyczny w Warszawie: Msza, reż. Artur Żmijewski


Tadeusz Kornaś. Między liturgią, koncertem a teatrem. Część 2   

Schola Teatru Węgajty: Ludus Passionis, reż. Johann Wolfgang Niklaus

 

ZAGRANICA

Thomas Irmer. Projekt „outsider”   


Anka Herbut. Sprzężenie zwrotne   

Schaubühne am Lehniner Platz w Berlinie: Eugeniusz Oniegin, reż. Alvis Hermanis

 

TANIEC

Kilka małych tematów. Z Mikołajem Mikołajczykiem rozmawia Marta Michalak   


Anna Królica. Słownik Ann Van den Broek   


Emocjonalność w precyzyjnej strukturze. Z Ann Van den Broek rozmawia Julia Hoczyk   

 

OPERA

Łukasz Grabuś. Dwa Giewonty   

Teatr WielkiOpera Narodowa: Halka, reż. Natalia Korczakowska; Opera Krakowska: Halka, reż. Waldemar Zawodziński

 

TEATR W KSIĄŻKACH

Jakub Papuczys. Jeszcze inscenizacja czy już performans?   

Patrice Pavis, Współczesna inscenizacja. Źródła, tendencje, perspektywy


Agnieszka Jelewska. Klasyfikowanie i doświadczenie   

Artur Duda, Performans na żywo jako medium i obiekt mediatyzacji


Ewa Partyga. Fakty i narracje   

Agnieszka Wanicka, Dramat i komedia teatrów warszawskich 1868-1880


Katarzyna Lemańska. Taniec jako produkt polski   

Anna Królica, Sztuka do odkrycia. Szkice o polskim tańcu


Noty o książkach

p i k s e l