strategie uczestnictwa

Iga Gańczarczyk
przestrzenie ignorancji   


rzeczywistość jest zawsze trochę dalej   
z Joanną Rajkowską rozmawia Iga Gańczarczyk


>>> wierzę w działanie na rzeczywistości   
z Joanną Warszą rozmawia Iga Gańczarczyk


w poszukiwaniu realności   
z Jolą Janiczak i Wiktorem Rubinem rozmawia Iga Gańczarczyk


Piotr Kosiewski
ja, katarzyna k.   

Narodowa Galeria Sztuki Zachęta w Warszawie, Muzeum Narodowe w Krakowie: Katarzyna Kozyra, Casting

 

postutopie

Joanna Jopek
chcę cię mieć z głowy, pedale   

Teatr Polski we Wrocławiu: Tęczowa trybuna 2012, reż. Monika Strzępka


Małgorzata Dziewulska
>>> języki profanacji   

Paweł Demirski, Parafrazy, Wydawnictwo Krytyki Politycznej


Joanna Wichowska
czy ogrodnicy są sexy?   

komuna//warszawa: Księgi


Anna R. Burzyńska
>>> s/t   

komuna//warszawa i Liquid Theatre: Opera kolejowa

 

nowe słuchanie

Hans Burkhard Schlichting
uważne słuchanie. proces hermeneutyczny w przemianach mediów   


Andreas Hagelüken
oryginalna sztuka radiowa   


chcę centralny temat pozostawić otwarty    
z Heinerem Goebbelsem rozmawia Lukáš Jiřička


słyszenie jest czymś egzotycznym   
z Helmutem Oehringiem rozmawia Lukáš Jiřička


Marta Michniewicz-Filipiuk
eugeniusz rudnik – radiowy mistrz nożyczek   

 

grzegorzewski

Barbara Hanicka
rytm obrazu. o przestrzeni w teatrze jerzego grzegorzewskiego   


Anna R. Burzyńska
gra w coś, co zginęło   

Stanisław Radwan, Coś co zaginęło szuka tu imienia. Muzyka do teatru Jerzego Grzegorzewskiego, Narodowy Instytut Audiowizualny


Katarzyna Fazan
kameleon – figura przemiany. jerzy grzegorzewski a zwrot w estetyce polskiego teatru   


Grzegorz Niziołek
kot-astrofa, czyli punkt bez dalszego ciągu   

 

lacan a teatr

Dorota Semenowicz
przeoczone spotkanie. (a)pollonia krzysztofa warlikowskiego   


Bartosz Frąckowiak
histeryczna strategia hamleta   


gra o uwznioślenie, czyli po co lacanowi teatr i teatrowi lacan?    
rozmawiają Paweł Dybel, Andrzej Leder i Krzysztof Pawlak

 

repertuar

Żelisław Żelisławski
śmierć w nowych dekoracjach   

PWST w Krakowie: Babel 2, reż. Maja Kleczewska


Jakub Papuczys
chłopięcość, dziewczęcość   

Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu: Sorry, Winnetou, reż. Piotr Ratajczak; A, nie z Zielonego Wzgórza, reż. Katarzyna Raduszyńska


Olga Katafiasz
>>> chłodno   

Teatr Narodowy w Warszawie: Lenz, reż. Barbara Wysocka


Żelisław Żelisławski
we don’t need another hero   

Teatr Współczesny w Szczecinie: Judyta, reż. Klemm

 

zagranica

Piotr Olkusz
będzie ich coraz więcej   

Théâtre de la Colline w Paryżu: Walka czarnucha z psami, reż. Michael Thalheimer


Paweł Zapendowski
rozbitkowie szalonej nadziei   

Théâtre du Soleil: Les Naufragés du Fol Espoir (Aurores)


Soren Gauger
spadkobiercy slapsticku   

London International Mime Festival


Piotr Kosiewski
>>> wprawić widza w ruch   

Hayward Gallery w Londynie: Move: Choreographing You

 

japonia

Zbigniew Osiński
japońskie inspiracje i zauroczenia: jerzy grotowski, mieczysław limanowski   


Tadeusz Kornaś
chopin w teatrze no   

Teatr Tessenkai w Tokio: Stroiciel fortepianu, reż. Kasai Kenichi

 

teatr w książkach

Łukasz Ziomek
odrzucenie i afirmacja

Graham Saunders, Kochaj mnie lub zabij. Sarah Kane i teatr skrajności, Teatr Nowy, Wydawnictwo Ha!art

 

performatyka: polemika

Wojciech Dudzik, Małgorzata Leyko
performatyka – widowisko kulturowe – podręczniki   


Mateusz Borowski, Małgorzata Sugiera
odkrywanie ameryki i – performatyki   

p i k s e l