lata nauki krystiana lupy

kraków tętnił życiem. wspomnienia marzenny marii smoleńskiej   
z Marzenną Marią Smoleńską rozmawia Waldemar Wasztyl


Waldemar Wasztyl
studia krystiana lupy   


Krystian Lupa
fragmenty z archiwum rękopisów   


Leszek Piotr Skiba
inscenizacja „nadobniś i koczkodanów” st. i. witkiewicza w teatrze jeleniogórskim jako propozycja interpretacji i modelu teatru   

 

żądanie antygony

Judith Butler
kłopoty z zakazem incestu   


Judith Butler
cielesne wyznania   


śmierć na własnych prawach   
rozmawiają Mateusz Borowski, Paweł Dybel, Adam Ostolski, Małgorzata Sugiera, Weronika Szczawińska


Mateusz Borowski
potomkowie antygony. teatr i relacje rodzinne   

 

forum

Krystyna Duniec, Joanna Krakowska
>>> trans-sfer. dyskurs intymny w sferze publicznej   

 

grotowski

Agata Adamiecka-Sitek, Weronika Szczawińska
płeć performera   


Łucja Iwanczewska
bity na śmierć. etyka niezłomności grotowskiego i lacana   


Tadeusz Kornaś
po grotowsku   

Stowarzyszenie Teatralne Chorea w Łodzi: Grotowski – próba odwrotu, reż. Tomasz Rodowicz

 

cunningham

Jadwiga Majewska
centrum swojego. merce cunningham albo uwagi o myśleniu ciałem   


tors: nie ma stałych punktów w przestrzeni   
z Merce’em Cunninghamem rozmawia Jacqueline Lesschaeve


Joanna Szymajda
pożegnanie merce’a cunninghama w paryżu   

 

kino szekspirowskie

Olga Katafiasz
zwycięstwo zła. „sen nocy letniej” maksa reinhardta i williama dieterle   

 

repertuar

Katarzyna Fazan
czarny mózg warlikowskiego   

Nowy Teatr w Warszawie: Koniec, reż. Krzysztof Warlikowski


Joanna Jopek
>>> dream. factory   

Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu: Gwiazda śmierci,

reż. Krzysztof Garbaczewski


Paweł Schreiber
>>> cudza klasa   

Teatr na Woli w Warszawie: Nasza klasa, reż. Ondrej Spišák


Monika Kwaśniewska
śmiertelna wyprzedaż   

Teatr Polski we Wrocławiu: Kazimierz i Karolina, reż. Jan Klata


Żelisław Żelisławski
niezapominanie   

Teatr Polski we Wrocławiu: Szosa Wołokołamska, reż. Barbara Wysocka;

Teatr Polski w Bydgoszczy: Łagodna, reż. Barbara Wysocka


Jakub Papuczys
patrzenie w ciemność   

Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu: Zmierzch bogów, reż. Maja Kleczewska


Aneta Mancewicz
blisko-wizja: pół wieku videoteatru „poza” lothe i lachmanna   

Videoteatr „Poza” w Warszawie: Zgrzyt, reż. Piotr Lachmann

 

taniec

Anna Królica
not about everything   

Ciało/Umysł. 9. Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego w Warszawie


Witold Mrozek
>>> polski taniec na platformie   

Polska Platforma Tańca w Poznaniu

 

zagranica

Anna R. Burzyńska
życie za dwieście lat   

Volksbühne am Rosa-Luxemburg Platz w Berlinie: Żołnierze oraz Nach Moskau!

Nach Moskau!, reż. Frank Castorf


Thomas Irmer
po moskiewskiej premierze   


Dorota Krzywicka-Kaindel
>>> obsesja   

Schauspielhaus Wien: Bruno Schulz: Der Messias, reż. Michał Zadara


Bettina Kerl, Michał Zadara
część piąta. „mesjasz” brunona schulza: performans nieobecności   


Jolanta Łada
lohengrin eksperymentalny   

Bayreuther Festspiele


Przemysław Strożek
magia teatru w malarstwie XIX wieku. od jacques’a-louisa davida do adolpha appii   

Museo di arte moderna e contemporenae di Trento e Rovereto: Dalla scena al dipinto.

La magia del teatro nella pittura dell’Ottocento. Da David a Delacroix, da Füssli a Degas

 

teatr w książkach

Krzysztof Bielawski
ciągle ten sam dionizos   

Aleksis Solomos, Święty Bachus. Nieznane lata teatru greckiego 300 p.n.e – 1600 n.e

p i k s e l